/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Theoretical Perspectives Influencing the Use of Information Technology in Teaching and Learning

Chris Dede
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter discusses how various theories of learning and forms of pedagogy shape the technologies used to instantiate them, and how the evolution of computers and telecommunications is widening the range of instructional designs available. Three alternative schools of thought on how people learn have strongly influenced the design of instructional technologies: Behaviorism, Cognitivism, and Constructivism. Behaviorist instructional technologies are limited both in what they can teach and in the types of engagement they offer to learners, but are useful for tasks involving learning facts and simple procedural skills. Scholars disagree on how broad a range of knowledge and skills Cognitivist instructional technologies can teach, but they are effective for well-defined content and skills that have a few correct ways of accomplishing tasks. Constructivist approaches can teach a very broad spectrum of knowledge and skills, however, the efficiency of Constructivist technologies for material that these other two schools of thought can teach is questionable. Emerging technologies such as multi-user virtual environments and augmented realities enable new types of pedagogical strategies based on situated learning.
Von Chris Dede im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Theoretical Perspectives Influencing the Use of Information Technology in Teaching and Learning

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconDieses Kapitel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Kognitivismus

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Theoretical Perspectives Influencing the Use of Information Technology in Teaching and Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 154 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 92
Verweise von diesem Kapitel 6
Webzugriffe auf dieses Kapitel 2574111113431131512211132112123212132
20132014201520162017