/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Implications of the Information and Knowledge Society for Education

Ronald E. Anderson
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

After an introduction to information and knowledge society concepts, their relevance to education is elaborated. The principal value of these concepts is that they highlight the many social changes happening concurrently with advances in information and communication technology. A conceptual framework is proposed that illuminates the role that knowledge can play in education’s attempt to apply technology to learning. In addition, the link between knowledge and ICT literacy assessment is elaborated. The discussion also stresses the role that knowledge can play in teaching within communities of practice and that technology can play in enhancing the learning and teaching processes.
Von Ronald E. Anderson im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Implications of the Information and Knowledge Society for Education

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Carl Bereiter, John Seely Brown, Carol K. K. Chan, David H. Jonassen, Robert B. Kozma, Michael Polanyi, Gerry Stahl

Begriffe
KB IB clear
ICT literacyICT literacy
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1966The Tacit Dimension (Michael Polanyi) 5, 2, 3, 7, 6, 3, 1, 1, 8, 4, 4, 12371122918
2000Computers as Mindtools for Schools (David H. Jonassen) 2, 3, 4, 3, 1, 4, 2, 1, 3, 4, 4, 61736665
2000The Social Life of Information (J. S. Brown) 16000
2002Education and Mind in the Knowledge Age (Carl Bereiter) 4, 1, 2, 2, 1, 3, 3, 2, 3, 1, 3, 41554711
2003Technology, Innovation, and Educational Change (Robert B. Kozma) 24000
2006   Group Cognition (Gerry Stahl) 1, 3, 2, 1, 1, 4, 1, 2, 4, 2, 3, 816268551
2011International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 69, 10, 8, 6, 12, 10, 9, 9, 8, 9, 11, 1454914546
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2011Bridging research and practice (Carol K. K. Chan) 2000

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Implications of the Information and Knowledge Society for Education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 125 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 635
Verweise von diesem Kapitel 17
Webzugriffe auf dieses Kapitel 311431772132315113121116111312432124
20132014201520162017