/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Wikis: what students do and do not do when writing collaboratively

Hagit Meishar-Tal, Paul Gorsky
Erstpublikation in: Open Learning, Vol. 25, No. 1, February 2010, 25-35
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper begins to deal with these questions by asking a simple research question: What do students do and not do when writing collaboratively on wikis?
Von Hagit Meishar-Tal, Paul Gorsky im Text Wikis: what students do and do not do when writing collaboratively (2010)
We investigated the collaborative writing actions carried out by 60 Open University of Israel graduate students as they built a wiki glossary of key course concepts. These actions were analysed using a taxonomy of collaborative writing actions (i.e. adding, editing and deleting information) in order to find out what students do and what they do not do when writing collaboratively. Two main findings were reported: in accord with previous research, students most frequently add content to a wiki rather than delete existing text; and contrary to previous research, students modify existing texts to a greater extent than previously reported. These findings may help teachers design collaborative learning activities. Teachers should be aware of the difficulties faced by students when writing collaboratively and should design collaborative learning activities in ways that overcome or circumvent these difficulties.
Von Hagit Meishar-Tal, Paul Gorsky im Text Wikis: what students do and do not do when writing collaboratively (2010)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Naomi Augar, Amy Bruckman, Axel Bruns, Karen Carroll, Marija Cubric, Ward Cunningham, Jonathan Davies, Andrea Forte, Lucia Fraboni, Mark Guzdial, Lissa Holloway-Attaway, Sal Humphreys, Tommaso Leo, Bo Leuf, Elizabeth Da Lio, Andreas Lund, Ruth Raitman, Jochen Rick, Ole Smordal, Don Tapscott, Brandy Walker, Anthony D. Williams, Wanlei Zhou

Begriffe
KB IB clear
Kollaboratives Schreibencollaborative writing, LehrerInteacher, Lernenlearning, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 10, 16, 12, 9, 9, 11, 11, 10, 9, 7, 16, 1610754163555
2002   Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 1, 1, 1, 1, 4, 4, 5, 5, 2, 6, 5, 8445081293
2004   Wiki Brainstorming and Problems with Wiki Based Collaboration (Jonathan Davies) 1, 2, 4, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 4654485
2005  WikiSym 20056, 10, 5, 11, 17, 11, 8, 9, 9, 9, 11, 307861301419
2006WikiSym 20066, 8, 6, 9, 8, 14, 12, 5, 11, 10, 7, 1665121161440
2007    Wikinomics (Don Tapscott, Anthony D. Williams) 7, 11, 12, 15, 9, 30, 18, 14, 44, 6, 25, 164395161106
2007WikiSym 20077, 8, 2, 5, 8, 9, 2, 6, 8, 7, 12, 1643141161078
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2002   Collaborative Learning at Low Cost (Jochen Rick, Mark Guzdial, Karen Carroll, Lissa Holloway-Attaway, Brandy Walker) 2, 4, 1, 1, 1, 4, 1, 2, 3, 5, 2, 412144742
2004    Teaching and learning online with wikis (Naomi Augar, Ruth Raitman, Wanlei Zhou) 2, 1, 2, 2, 1, 2, 2, 4, 3, 3, 3, 61786660
2005    Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 5, 4, 3, 3, 5, 5, 4, 2, 6, 4, 6, 83298718
2005    TWiki-based facilitation in a newly formed academic community of practice Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Lucia Fraboni, Tommaso Leo, Elizabeth Da Lio) 1, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 1, 2, 3, 4474441
2006   From Wikipedia to the Classroom (Andrea Forte, Amy Bruckman) 1, 2, 1, 3, 4, 2, 4, 2, 2, 5, 3, 815208594
2006   Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 3, 4, 2, 1, 1, 6, 1, 2, 3, 2, 2, 415174603
2007    Wiki-based Framework for Blended Learning (Marija Cubric) 1, 1, 1, 3, 3, 2, 1, 2, 2, 1, 2, 21122240
2007   Constructing Text (Andrea Forte, Amy Bruckman) 2, 3, 2, 3, 10, 7, 3, 2, 2, 5, 7, 12123912737

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht, Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalWikis: what students do and do not do when writing collaboratively: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 227 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 2
Verweise von diesem Text 48
Webzugriffe auf diesen Text 61636124136231325522316313216323174224242111114333341713126
2011201220132014201520162017