/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Small Classes in the Early Grades, Academic Achievement, and Graduating From High School

Jeremy D. Finn, Susan B. Gerber, Jayne Boyd-Zaharias
Erstpublikation in: Journal of Educational Psychology 2005, Vol. 97, No. 2, 214–223
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This investigation addressed 3 questions about the long-term effects of early school experiences: (a) Is participation in small classes in the early grades (K–3) related to high school graduation? (b) Is academic achievement in K–3 related to high school graduation? (c) If class size is related to graduation, is the relationship explained by the effect of participation in small classes on students’ academic achievement? The study included 4,948 participants in Tennessee’s class-size experiment, Project STAR. Analyses showed that graduating was related to K–3 achievement and that attending small classes for 3 or more years increased the likelihood of graduating from high school, especially among students eligible for free lunch. Policy and research implications are discussed.
Von Jeremy D. Finn, Susan B. Gerber, Jayne Boyd-Zaharias im Text Small Classes in the Early Grades, Academic Achievement, and Graduating From High School (2005)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Klassengrösse

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Small Classes in the Early Grades, Academic Achievement, and Graduating From High School: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 157 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28 ,Neulich geändert. am: 2017-06-19)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 3
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 2
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 211252222122111512212112511111
20132014201520162017