/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Transfer of Cognitive Skills from Programming: When and How?

Gavriel Salomon, David N. Perkins
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

instruction. Salomon and Perkins (1987) list six general areas of transfer that might be obtainable through appropriate programming language experience: (a) transfer of mathematical and geometric concepts and principles; (b) transfer of problem-solving skills, problem findings, and problem management strategies; (c) transfer of the abilities of formal reasoning and representation; (d) transfer of knowledge models and thinking and learning skills; (e) transfer of cognitive styles; and (f) transfer of enthusiasm and tolerance.
Von David B. Palumbo im Text Programming Language/Problem-Solving Research (1990)
Investigations of the impact of programming instruction on cognitive skills have yielded occasional positive and many negative findings. To interpret the mixed results, we describe two distinct mechanisms of transfer - "low road" transfer, resulting from extensive practice and automatization, and "high road" transfer, resulting from mindful generalization. High road transfer seems implicated where positive impacts of programming have been found; insufficient practice and little provocation of mindful abstraction are characteristic of investigations not demonstrating transfer. Our discussion affirms that programming instruction can improve cognitive skills under the right conditions, but cautions that implementing such conditions on a wide scale may be difficult and that programming instruction must compete with other means of improving cognitive skills.
Von Gavriel Salomon, David N. Perkins im Text Transfer of Cognitive Skills from Programming: When and How?

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Andrea DiSessa, David B. Fogel, D. Midian Kurland, Zbigniew Michalewicz, Seymour Papert, Roy Pea, Daniel Watt, Sylvia Weir

Aussagen
KB IB clear
Problemlöseargument: Informatikkenntnisse helfen auch beim Lösen von Problemen ausserhalb der Informatikproblem solving argument: knowledge in computer science fosters problem solving

Begriffe
KB IB clear
Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1979    Final Report of the Brookline LOGO Project (Seymour Papert, Daniel Watt, Andrea DiSessa, Sylvia Weir) 1, 1, 2, 1, 1, 1, 4, 5, 2, 2, 4, 235266
2004   How to Solve It (Zbigniew Michalewicz, David B. Fogel) 2, 1, 1, 2, 3, 2, 11, 5, 2, 4, 2, 3873184
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1984    On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) 2, 4, 3, 8, 1, 6, 4, 4, 6, 3, 3, 326153169
1984    Logo Programming and the Development of Planning Skills (Roy Pea, D. Midian Kurland) 3, 3, 4, 10, 1, 6, 2, 3, 5, 3, 2, 17141153

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon5 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Transfer of Cognitive Skills from Programming: When and How?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 720 kByte; WWW: Link OK 2018-03-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.