/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Logo-as-Latin Redux

Zu finden in: The Journal of the Learning Sciences 6(4) (Seite 409 bis 416), 1997
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Seymour Papert is possessed of a radical vision of what is wrong with education today. In his latest book, he argues that we need a "megachange" (p. 19), not only in teaching practice but (also) more fundamentally in the ways in which we conceptualize knowledge and learning. Like earlier authors (cf. Illich, 1971; Nelson, 1974) who viewed technology as our best hope for reforming education, Papert (1 980) argued that general cognitive benefits may accrue to learners engaged in the activity of designing, implementing, and debugging computer programs. In The Children's Machine, he revisits this thesis first developed a decade and a half earlier in Mindstoims. Because he advocated the use of the programming language Logo in conjunction with this thesis, and because this argument for diffuse cognitive benefits is reminiscent of arguments traditionally advanced for the study of classic languages, the phrase Logo-as-Latin is sometimes attached to this supposition. I will begin by briefly recounting the history of Logo-as-Latin as a theme for research in education. I will then explore Papert's more recent ruminations on this topic in The Children's Machine, and conclude with some thoughts of my own about how one might go about studying Logo-as--Latin.
Von Timothy D. Koschmann in der Zeitschrift The Journal of the Learning Sciences 6(4) (1997) im Text Logo-as-Latin Redux

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Idit Harel, Timothy D. Koschmann, D. Midian Kurland, Jean Lave, Ted Nelson, Seymour Papert, Roy Pea, David N. Perkins, Gavriel Salomon, Elliot Soloway, Jim Spohrer, Etienne Wenger

Aussagen
KB IB clear
Computer = LehrerIn
Computer = SchülerIn (Konstruktionsargument)
Informatik/Programmieren/Logo/Javascript ist das neue Latein
Lernen ist ein situativer Prozesslearning is a situative process
Problemlöseargument: Informatikkenntnisse helfen auch beim Lösen von Problemen ausserhalb der Informatikproblem solving argument: knowledge in computer science fosters problem solving

Begriffe
KB IB clear
CAIcomputer aided instruction, Formal-operatives Denkenformal operational stage, Konkrete Operationen concrete operational stage, Konstruktionismusconstructionism, Konstruktivismusconstructivism, Kybernetikcybernetics, Lateinlatin, Lernenlearning, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Programmierenprogramming, Sensumotorisches Stadium, Sprachelanguage, Stadien der kindlichen Entwicklung nach PiagetPiaget's theory of cognitive development
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
Computer Lib (Ted Nelson) 19000
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 10, 4, 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 3420045344582
1988Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 6, 5, 3, 1, 2, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 6123647
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 2, 6, 6, 3, 3, 3, 2, 2, 2, 4, 890388918
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 3, 3, 2, 6, 4, 1, 6, 2, 4, 613126913
1993    Revolution des Lernens (Seymour Papert) 15, 14, 16, 16, 18, 20, 10, 8, 18, 9, 15, 2476163247383
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 3, 2, 3, 4, 2, 5, 8, 1, 4, 2, 5, 10995010981
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
   Transfer of Cognitive Skills from Programming: When and How? (Gavriel Salomon, David N. Perkins) 1, 1, 1, 2, 1, 2, 2, 2, 2, 1, 3, 10781094
1984    On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) 2, 1, 1, 3, 1, 1, 3, 2, 2, 4, 3, 826158139
1987    Computer Criticism vs. Technocentric Thinking (Seymour Papert) 1, 7, 1, 2, 1, 2, 2, 2, 1, 2, 2, 677694
1990    Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 2, 2, 1, 1, 2, 2, 3, 3, 1, 3, 2, 12351112540
1996    Paradigm shifts and instructional technology (Timothy D. Koschmann) 4, 2, 2, 1, 2, 4, 6, 2, 4, 1, 4, 12103212152

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Behaviorismus, Präoperationales Stadium

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalLogo-as-Latin Redux: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 396 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 72
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 433
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 7322253211343123511652422242371315213223513154
20132014201520162017