/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Self-regulated learning through writing on computers

Consequences for reading comprehension
Anne-Mari Folkesson, Lena Swalander
Erstpublikation in: Computers in Human Behavior 23 (2007) 2488-2508
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The overall aim for the present study was to analyze the consequences for reading ability among the children of a computer supported self-regulated learning environment in grade two. By means of a quasi-experimental design in a natural setting, an experimental group (n = 39) was compared to a control group from a national sample (n = 3409) on reading comprehension. The statistical analyses showed that the experimental group achieved better on reading comprehension both as a group (p < .001) as well as girls (p < .001) and boys (p < .05) separately. The proportion of high achievers was higher, and the proportion of low achievers was lower in the experimental group. In order to explain the level of reading comprehension in the experimental group Structural Equation Modelling (SEM) was used. The main explanatory factor for reading comprehension was writing with b = .44. As a tentative conclusion it was suggested that the extended writing in combination with the self-regulated learning environment can promote reading comprehension in grade two, whereas home literacy had no impact on reading comprehension in this context.
Von Anne-Mari Folkesson, Lena Swalander im Text Self-regulated learning through writing on computers (2006)

iconDieser Text erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Hawthorne-EffektHawthorne effect, Kinderchildren, LehrerInteacher, Lesekompetenz, Schreiben am Computerwriting with a computer

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Eltern, Schule

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Self-regulated learning through writing on computers: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 285 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 7
Webzugriffe auf diesen Text 623111323243121211711131222511221122223234212
201220132014201520162017