/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Predicting Adolescent Cognitive and Self-Regulatory Competencies From Preschool Delay of Gratification

Predicting Adolescent Cognitive and Self-Regulatory Competencies From Preschool Delay of Gratification
Yuichi Shoda, Walter Mischel, Philip K. Peake
Erstpublikation in: Developmental Psychology 1990, Vol. 26, No. 6, 978-986
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Variations of the self-imposed delay-of-gratification situation in preschool were compared to determine when individual differences in this situation may predict aspects of cognitive and self-regulatory competence and coping in adolescence. Preschool children from a university community participated in experiments that varied features of the self-imposed delay situation. Experimental analyses of the cognitive-attentional processes that affect waiting in this situation helped identify conditions in which delay behavior would be most likely to reflect relevant cognitive and attentional competencies. As hypothesized, in those conditions, coherent patterns of statistically significant correlations were found between seconds of delay time in such conditions in preschool and cognitive and academic competence and ability to cope with frustration and stress in adolescence.
Von Yuichi Shoda, Walter Mischel, Philip K. Peake im Text Predicting Adolescent Cognitive and Self-Regulatory Competencies From Preschool Delay of Gratification (1990)

iconDieser Text erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
delay of gratificationdelay of gratification, Kinderchildren, Marshmallow-TestDelay-of-Gratification Task, Selbstregulierung, Stressstress

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • Rational snacking - Young children’s decision-making on the marshmallow task is moderated by beliefs about environmental reliability (Celeste Kidda, Holly Palmeri, Richard N. Aslin) (2003)    

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Predicting Adolescent Cognitive and Self-Regulatory Competencies From Preschool Delay of Gratification: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1049 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2013-07-13)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 14
Verweise von diesem Text 51
Webzugriffe auf diesen Text 171211121242121112211312122242322521112112126
201220132014201520162017