/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

One Laptop per Child Birmingham

Case Study of a Radical Experiment
Mark Warschauer, Shelia R. Cotten, Morgan Ames
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mark WarschauerThe One Laptop per Child (OLPC) program has sought to transform education by developing and distributing to low-income children around the world an inexpensive computer with an innovative interface and applications. This article investigates the implementation of OLPC in Birmingham, Alabama, where some 15,000 of the group’s XO laptops were distributed to all first- through fifth-grade public school students and their teachers. Surveys were collected from a representative sample of children before and after they received their laptops, supplemented by observations and interviews in a Birmingham school. The use of the XOs by teachers and schools, the ways social and technical infrastructure affected program implementation, and the types of XO use by students are examined. The disappointing results of the Birmingham program, which has been discontinued, are analyzed in relationship to OLPC’s technocentric approach, the organization’s principle of child ownership, and the design elements of the XO hardware and software.
Von Mark Warschauer, Shelia R. Cotten, Morgan Ames im Text One Laptop per Child Birmingham (2012)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Morgan Ames, Damian Bebell, Larry Cuban, Hakan Demirtas, Douglas Grimes, James Cengiz Gulek, David A. Hernandez, Jennifer Higgins, Winnie Hu, Fethi A. Inan, Bob Johnstone, Dawn M. M. Lane, Deborah L. Lowther, Tina Matuchniak, Seymour Papert, Demetra Pollard, Steven M. Ross, Michael Russell, David L. Silvernail, J. Daniel Strahl, Kurt A. Suhr, TCER Texas Center for Educational Research, Mark Warschauer

Aussagen
KB IB clear
ICT bringen in der Schule nur etwas, wenn sie von didaktischen Visionen begleitet werden.

Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), Hardwarehardware, Kinderchildren, Konstruktionismusconstructionism, Lernenlearning, Media Lab (MIT)Media Lab (MIT), MIT, Notebooklaptop, Notebooks an Schulennotebooks in schools, OLPCOne Laptop per Child Project, One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing, Schuleschool, Softwaresoftware
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 10, 4, 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 3420045344582
1986Teachers and Machines (Larry Cuban) 2, 4, 5, 2, 4, 2, 1, 3, 2, 1, 3, 1228312737
2001   Oversold and Underused (Larry Cuban) 1, 5, 2, 5, 3, 5, 2, 6, 6, 3, 4, 10557101221
2003    Never Mind the Laptops (Bob Johnstone) 5, 1, 4, 4, 3, 2, 2, 4, 2, 4, 3, 810468880
2004   The Impact of Maine’s One-to-One Laptop Program on Middle School Teachers and Students (David L. Silvernail, Dawn M. M. Lane) 2, 1, 1, 4, 2, 2, 4, 1, 1, 1, 3, 106910502
2005Freedom to Learn Program (Deborah L. Lowther, Steven M. Ross, J. Daniel Strahl, Fethi A. Inan, Demetra Pollard) 2, 1, 2, 2, 1, 2, 3, 5, 6, 4, 5, 103710448
2006Laptops and Literacy (Mark Warschauer) 3, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 1, 2, 2, 2, 4934201
2007    Evaluation of the Texas Technology Immersion Pilot (TCER Texas Center for Educational Research) 2, 3, 1, 1, 3, 5, 2, 3, 2, 2, 4, 6476296
2010Journal of Technology, Learning, and Assessment (Volume 9)1, 1, 3, 3, 3, 3, 1, 5, 1, 1, 2, 811228244
2011Learning in the Cloud (Mark Warschauer) 2, 1, 2, 1, 2, 2, 2, 2, 3, 3, 1, 4354103
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2003   Powerful Ideas (Bob Johnstone) 1, 2, 1, 58, 1, 2, 2, 1, 2, 1, 1, 42204387
2004    Laptop Learning: A Comparison of Teaching and Learning in Upper Elementary Classrooms Equipped With Shared Carts of Laptops and Permanent 1:1 Laptops (Michael Russell, Damian Bebell, Jennifer Higgins) 3, 1, 1, 2, 4, 1, 2, 4, 2, 2, 3, 1061510183
2005    Learning With Technology: The Impact of Laptop Use on Student Achievement (James Cengiz Gulek, Hakan Demirtas) 1, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 4, 2, 3, 3, 2732210
2007    Seeing No Progress, Some Schools Drop Laptops (Winnie Hu) 3, 2, 2, 1, 1, 1, 3, 2, 1, 1, 3, 4974313
2009   Learning with Laptops (Douglas Grimes, Mark Warschauer) 1, 1, 2, 2, 2, 3, 2, 1, 2, 1, 2, 44144177
2009    Learning to Write in the Laptop Classroom (Mark Warschauer) 5, 10, 6, 32, 8, 15, 13, 11, 10, 10, 10, 1842318409
2010    Laptops and Fourth Grade Literacy (Kurt A. Suhr, David A. Hernandez, Douglas Grimes, Mark Warschauer) 2, 1, 2, 2, 3, 2, 1, 1, 1, 3, 2, 2452160
2010New Technology and Digital Worlds5000
2010    Can One Latop Per Child Save The World's Poor? (Mark Warschauer, Morgan Ames) 2, 1, 1, 3, 1, 4, 8, 2, 2, 2, 4, 64226231

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Eltern, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW One Laptop per Child Birmingham: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 161 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 4322
Verweise von diesem Text 68
Webzugriffe auf diesen Text 20253632142741111242463572724527421575576143442616349463414
201220132014201520162017