/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Are teachers ready to teach in the knowledge society?

Considerations based on empirical findings
Joke Voogt
Zu finden in: Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Seite 17 bis 28), 2011   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Our society is moving towards a knowledge society, in which Information and Communication Technology has a crucial place. It is argued that these societal changes also imply that curricula and pedagogy have to change. This contribution discusses which competencies teachers need to be able to teach in the knowledge society. Findings from empirical studies suggest that teachers not only need positive attitudes towards Information and Communication Technology, they also need knowledge and skills to be able to integrate ICT and pedagogy in creative ways. Finally, to be able to enact the change that is required from teachers a broader view on the teacher profession is needed. Teachers need to become teacher leaders who are able and willing to collaborate with other teachers in preparing themselves for 21st century teaching. It is acknowledged that the changes required from teachers cannot be singled out, but should be part of a systemic change effort in which also schools and policy is involved.
Von Joke Voogt im Buch Jahrbuch Medienpädagogik 9 (2011) im Text Are teachers ready to teach in the knowledge society?

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Ronald E. Anderson, Henry Becker, Rhonda Christensen, Birgit Eickelmann, Gerald Knezek, Matthew J. Koehler, Nancy Law, Frank Levy, Punya Mishra, Richard Murnane, Margaret Riel, L. Shulman, Joke Voogt

Begriffe
KB IB clear
Gesellschaftsociety, LehrerInteacher, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004The New Division of Labor (Frank Levy, Richard Murnane) 11, 12, 8, 5, 6, 9, 4, 7, 1, 1, 12, 821478500
2008Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators (Joel Colbert, Kim Boyd, Kevin Clark, Sharon Guan, Judith Harris, Mario Kelly, Ann Thompson) 2, 6, 6, 2, 4, 4, 2, 6, 2, 2, 3, 814288283
2009International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 10, 28, 16, 29, 25, 12, 9, 18, 10, 10, 7, 1413520914567
2010Digitale Medien in Schule und Unterricht erfolgreich implementieren (Birgit Eickelmann) 11, 22, 14, 5, 9, 5, 9, 10, 3, 3, 5, 94449520
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1987    Knowledge and teaching (L. Shulman) 2, 6, 2, 2, 4, 4, 2, 2, 2, 1, 1, 41434190
2008    Introducing TPCK (Matthew J. Koehler, Punya Mishra) 1, 10, 7, 3, 4, 2, 3, 5, 4, 4, 3, 811288201
2009    Implications of the Information and Knowledge Society for Education (Ronald E. Anderson) 2, 2, 4, 2, 3, 2, 2, 3, 3, 3, 1, 4594118
2009    IT and Curriculum Processes (Joke Voogt) 1, 1, 2, 2, 2, 2, 3, 2, 2, 1, 2, 234261
2009    Self-Report Measures and Findings for Information Technology Attitudes and Competencies (Rhonda Christensen, Gerald Knezek) 1, 2, 1, 2, 4, 4, 2, 2, 1, 1, 1, 341344
2009    Characteristics of Teacher Leaders for Information and Communication Technology (Margaret Riel, Henry Becker) 2, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 3, 1, 2, 1, 121137
2009    Teacher Learning Beyond Knowledge for Pedagogical Innovations with ICT (Nancy Law) 1, 1, 1, 1, 3, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 231255

iconDieses Kapitel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Are teachers ready to teach in the knowledge society?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 253 kByte; WWW: Link OK 2018-09-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.