/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Teacher Knowledge for Teaching with Technology

A TPACK Lens
Margaret L. Niess
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Technology, pedagogy, and content knowledge (TPACK) is a dynamic lens that describes teacher knowledge required for designing, implementing, and evaluating curriculum and instruction with technology. TPACK strategic thinking incorporates knowing when, where, and how to use domain-specific knowledge and strategies for guiding students’ learning with appropriate digital, information and communication technologies. This chapter maps historical responses to the question of the knowledge teachers need for teaching amid the emerging views of and challenges with TPACK. A review of empirical progress serves to illuminate potential insights, values, and challenges for directing future research designed to identify a teacher’s learning trajectory in the development of a more robust and mature TPACK for teaching with current and emerging information and communication technologies.
Von Margaret L. Niess im Buch Educational Technology, Teacher Knowledge, and Classroom Impact (2012) im Text Teacher Knowledge for Teaching with Technology

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Matthew J. Koehler, Punya Mishra, Marc Prensky, L. Shulman

Begriffe
KB IB clear
Content KnowledgeContent Knowledge, Curriculum / Lehrplancurriculum, LehrerInteacher, Pedagogical Content Knowledge (PCK)Pedagogical Content Knowledge, Pedagogical KnowledgePedagogical Knowledge, Technological Content Knowledge (TCK)Technological Content Knowledge, Technological pedagogical content knowledge (TPCK)Technological pedagogical content knowledge, Technological Pedagogical Knowledge (TPK)Technological Pedagogical Knowledge, Technology KnowledgeTechnology Knowledge, TPCK-ModellTPACK framework
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2008Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators (Joel Colbert, Kim Boyd, Kevin Clark, Sharon Guan, Judith Harris, Mario Kelly, Ann Thompson) 2, 2, 1, 3, 3, 2, 6, 4, 2, 3, 4, 812288236
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 5, 8, 26, 57, 38, 37, 22, 25, 22, 28, 123, 441463444775
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986    Those who understand (L. Shulman) 1, 1, 4, 2, 1, 4, 3, 3, 3, 2, 3, 63356155
1987    Knowledge and teaching (L. Shulman) 2, 2, 3, 1, 3, 1, 1, 3, 1, 2, 2, 61236166
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 12, 9, 9, 12, 12, 12, 9, 6, 12, 10, 10, 141109142000
2008    Introducing TPCK (Matthew J. Koehler, Punya Mishra) 1, 2, 1, 2, 2, 2, 1, 2, 1, 3, 3, 69286147

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalTeacher Knowledge for Teaching with Technology: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 358 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 22
Webzugriffe auf diesen Text 23522111114114121312122124112131211121133311226
201220132014201520162017