/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar

Integrating content, pedagogy and technology
Erstpublikation in: Computers & Education (2007) , Volume: 49, Issue: 3, Publisher: Elsevier, Pages: 740-762
Publikationsdatum:

iconZusammenfassungen

Matthew J. KoehlerPunya MishraEffective technology integration for teaching subject matter requires knowledge not just of content, technology and pedagogy, but also of their relationship to each other. Building on Schulman's Schulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: foundations for a new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-22 concept of pedagogical content knowledge, we introduce a framework for conceptualizing Technological Pedagogical Content Knowledge-TPCK Mishra, P., Koehler, M.J., (in press). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record. We report the results of a semester-long investigation of the development of TPCK during a faculty development design seminar, whereby faculty members worked together with masters students to develop online courses. Quantitative discourse analysis of 15 weeks of field notes for two of the design teams show participants moved from considering technology, pedagogy and content as being independent constructs towards a richer conception that emphasized connections among the three knowledge bases. Our analyses suggests that developing TPCK is a multigenerational process, involving the development of deeper understandings of the complex web of relationships between content, pedagogy and technology and the contexts in which they function. Pedagogic, pragmatic, theoretical, and methodological contributions are discussed.
Von Matthew J. Koehler, Punya Mishra, K Yahya im Text Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar (2007)

iconDieser Text erwähnt...

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 4373
Verweise von diesem Text 47
Webzugriffe auf diesen Text 541162223411341214353112313221321123112142531411223213336
2011201220132014201520162017