Computational thinkingwhat it might mean and what we might do about it
Chenglie Hu
Publikationsdatum:
Zu finden in: ITiCSE 2011 (Seite 223 bis 227), 2011
|
![]() |
Zusammenfassungen
Computational thinking has been promoted in recent years as a skill that is as fundamental as being able to read, write, and do arithmetic. However, what computational thinking really means remains speculative. While wonders, discussions and debates will likely continue, this article provides some analysis aimed to further the understanding of the notion. It argues that computational thinking is likely a hybrid thinking paradigm that must accommodate different thinking modes in terms of the way each would influence what we do in computation. Furthermore, the article makes an attempt to define computational thinking and connect the (potential) thinking elements to the known thinking paradigms. Finally, the author discusses some implications of the analysis.
Von Chenglie Hu im Konferenz-Band ITiCSE 2011 im Text Computational thinking (2011)
Dieses Konferenz-Paper erwähnt...
![]() Personen KB IB clear | Jeff Kramer, Jeannette M. Wing | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking, Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Zitationsgraph
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)
13 Erwähnungen 
- Konzeption und Analyse neuer Maßnahmen in der Fort- und Weiterbildung von Informatiklehrkräften (Matthias Spohrer) (2009)
- Schule in der digitalen Welt - Medienpädagogische Ansätze und Schulforschungsperspektiven (Carsten Albers, Johannes Magenheim, Dorothee M. Meister) (2011)
- Medien nutzen, Medien gestalten - eine qualitative Analyse der Computernutzung (Carsten Schulte, Maria Knobelsdorf)
- Medien nutzen, Medien gestalten - eine qualitative Analyse der Computernutzung (Carsten Schulte, Maria Knobelsdorf)
- Dancing the 'Robot Hokey-Pokey' - Cognitive Developmental Level as a Predictor of Programming Achievement (Louise P. Flannery) (2011)
- Weltbilder in der Informatik: Sichtweisen auf Profession, Studium, Genderaspekte und Verantwortung - Spektrum der Informatik, Volume 36, Issue 3, June 2013 (2013)
- Informatik erschließen - Ein curricularer Ansatz für Mädchen (Anne Weibert, Thomas von Rekowski, Volker Wulf) (2013)
- Informatik erschließen - Ein curricularer Ansatz für Mädchen (Anne Weibert, Thomas von Rekowski, Volker Wulf) (2013)
- INFOS 2013 Praxisband (Norbert Breier, Peer Stechert, Thomas Wilke) (2013)
- Aufgabenqualität im Informatik-Biber (Wolfgang Pohl, Hans-Werner Hein)
- Aufgabenqualität im Informatik-Biber (Wolfgang Pohl, Hans-Werner Hein)
- Computing in the national curriculum - A guide for primary teachers (Naace, Miles Berry) (2013)
- WiPSCE 2014 - Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Berlin, Germany, November 5-7, 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) (2014)
- Should your 8-year-old learn coding? (Caitlin Duncan, Tim Bell, Steve Tanimoto) (2014)
- Scratch vs. Karel - impact on learning outcomes and motivation (Alexander Ruf, Andreas Mühling, Peter Hubwieser) (2014)
- A game to teach network communication reliability problems and solutions (Sam Jarman, Tim Bell) (2014)
- Programming in the wild - trends in youth computational participation in the online scratch community (Deborah A. Fields, Michael Giang, Yasmin B. Kafai) (2014)
- Should your 8-year-old learn coding? (Caitlin Duncan, Tim Bell, Steve Tanimoto) (2014)
- ISSEP 2015 - Informatics in Schools. Curricula, Competences, and Competitions (Andrej Brodnik, Jan Vahrenhold) (2015)
- Informatics in Schools: Focus on Learning Programming - 10th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2017, Helsinki, Finland, November 13-15, 2017 (Valentina Dagiene, Arto Hellas) (2017)
- 15. Solving Everyday Challenges in a Computational Way of Thinking (Bernhard Standl)
- 15. Solving Everyday Challenges in a Computational Way of Thinking (Bernhard Standl)
- Medienbildung im Kontext der Digitalisierung (Gerhard Brandhofer, Christian Wiesner) (2018)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen 
Biblionetz-History 
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
Inbound: 000014
Outbound: 000006
Besucher(10.18): 000001 *
Besucher Total : 000164 *
Erster Eintrag:13.07.2011
Letzter Eintrag:31.10.2018
HTML-File: 02.11.2018
(c) beat.doebe.li 1996-2018 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)
Mail: bibliothekar@doebe.li Die offizielle und stabile Adresse lautet https://beat.doebe.li/bibliothek/t12731.html
Beats Biblionetz ist Teilnehmer des Partnerprogramms von Amazon Europe S.à.r.l.
Beat Döbeli Honegger ist bei Google+
*(ohne Suchmaschinen und ohne Proxy-Verluste)