/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Meeting at the Wiki

The New Arena for Collaborative Writing in Foreign Language Courses
Ana Oskoz, Idoia Elola
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter introduces the use of wikis and written and voice web applications as supporting tools for collaborative writing. It reports on a study examining the processes advanced Spanish foreign language learners engage in while working collaboratively using wikis and chat to complete a writing assignment. Through analysis of students’ essays, wiki-based drafts, chat transcripts, and questionnaire responses, it was observed that students maintained an interest in their essays’ accuracy as well as a focus on global rather than local aspects. In addition, the combination of wikis and chat provided students with an environment in which to state a clear thesis, provide supporting evidences, and refine the organization of the essay in a manner often missing in individual work. The authors expect that the benefits observed when using social web applications while working collaboratively will provide more evidence for pedagogical shifts that will help students become better writers in their second language.
Von Ana Oskoz, Idoia Elola im Buch Web 2.0-Based E-Learning (2010) im Text Meeting at the Wiki

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Richard P. Adler, John Seely Brown, Amy Bruckman, Tobias Bürger, Joseph T. Chao, Beat Döbeli Honegger, Robin Farabaugh, Andrea Forte, Andreas Gruber, Wolf Hilzensauer, Brian Lamb, Tim O'Reilly, Kevin R. Parker, Sebastian Schaffert, Sandra Schön, G. Trentin, Diana Wieden-Bischof

Aussagen
KB IB clear
Wiki eignet sich sehr für kollaboratives Schreibenwikis are very suitable for collaborative writing

Begriffe
KB IB clear
Fremdsprachesecond language, Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Schreibenwriting, Sprachelanguage, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004New Tools for Back-to-School3, 4, 5, 12, 6, 3, 4, 1, 8, 5, 10, 104544101269
2005  WikiSym 20059, 9, 9, 16, 13, 8, 6, 12, 8, 7, 12, 116962111635
2008Minds on Fire2, 2, 2, 1, 6, 2, 1, 1, 2, 4, 6, 28132343
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004    Wide Open Spaces (Brian Lamb) 2, 3, 2, 8, 4, 1, 1, 1, 3, 2, 6, 3331631023
2005    What Is Web 2.0 (Tim O'Reilly) 12, 6, 6, 9, 7, 5, 5, 2, 9, 3, 5, 745237561
2005    Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 8, 8, 14, 14, 12, 4, 6, 11, 8, 4, 9, 122414121277
2006   From Wikipedia to the Classroom (Andrea Forte, Amy Bruckman) 4, 4, 5, 7, 5, 2, 2, 2, 4, 1, 6, 414214669
2006    Learning with Semantic Wikis (Sebastian Schaffert, Diana Wieden-Bischof, Tobias Bürger, Andreas Gruber, Wolf Hilzensauer, Sandra Schön) 2, 2, 2, 9, 4, 1, 3, 6, 4, 1, 5, 47304624
2007    Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 4, 4, 4, 8, 7, 2, 2, 6, 3, 1, 5, 516265624
2007    The Isle is Full of Noises (Robin Farabaugh) 1, 3, 1, 1, 1, 4, 2, 2, 3, 4, 6, 31143345
2008    Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (G. Trentin) 4, 2, 2, 1, 6, 3, 1, 4, 2, 5, 5, 36153419
2008Minds on Fire (J. S. Brown, Richard P. Adler) 4, 3, 2, 4, 3, 3, 5, 3, 3, 4, 5, 38133296

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Fremdsprachenlernen, Sprachenlernen, Wikipedia

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalMeeting at the Wiki: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 315 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.