/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The Mobile School

Teresa J. Franklin
Zu finden in: Bringing Schools into the 21st Century (Seite 187 bis 203), 2011   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mobile technologies are beginning to interface with Web 2.0 tools, immersive virtual worlds, and online environments to present educational opportunities for traditional and nontraditional learners within communities of learners. The use of Web 2.0 tools to build new community learning ecosystems by today´s students using cell phones, mp3 players, and iPod devices to stay connected will be discussed in the context of digital citizenship. The use of simulations and virtual environments to build learning spaces that provide connections to students globally will be explored. How these 21st century digital interfaces will challenge the educational institutions of K-12 to create a more rigorous, immersive, and differentiated learning environments will be presented.
Von Jessica Collins, Denis Doyon, Christie McAuley im Buch Bringing Schools into the 21st Century (2011) im Text The Mobile School

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Leonard A. Annetta, Phyllis Blumenfeld, Stephanie C. Bohr, Jay Cross, Larry Cuban, Richard Van Eck, Barry Fishman, Thomas Friedman, Henry Jenkins, David H. Jonassen, Joseph Krajcik, Shelby Gull Laird, Jun Li, Ron Marx, Joel A. Michael, Marshall R. Murray, Cathleen Norris, Diana G. Oblinger, John C. Park, Marc Prensky, Allen A. Rovick, Elliot Soloway

Begriffe
KB IB clear
Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986Teachers and Machines (Larry Cuban) 3, 12, 7, 6, 4, 5, 2, 2, 1, 2, 1, 72837774
1992ICCAL '92 (Ivan Tomek) 6, 12, 6, 9, 11, 6, 3, 9, 6, 6, 8, 451794857
1996Computers in the classroom (David H. Jonassen) 3, 6, 13, 3, 5, 1, 4, 2, 3, 3, 1, 826108832
2001   Oversold and Underused (Larry Cuban) 7, 14, 5, 6, 6, 3, 4, 3, 1, 1, 3, 10587101284
2005     The World Is Flat (Thomas Friedman) 6, 22, 10, 8, 7, 4, 1, 5, 1, 1, 8, 137270131035
2006Digital Game-Based Learning2, 8, 6, 8, 10, 4, 2, 3, 1, 2, 4, 620156599
2006   Convergence Culture (Henry Jenkins) 8, 5, 8, 7, 3, 3, 2, 3, 3, 1, 1, 1235312285
2006Educause Quarterly 3/20064, 6, 2, 7, 5, 1, 1, 4, 3, 3, 3, 78237634
2006    Informal Learning (Jay Cross) 7, 14, 7, 9, 7, 4, 2, 4, 4, 4, 3, 12349812931
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 76, 188, 102, 105, 47, 56, 23, 48, 24, 24, 28, 2215034221518
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1992    ABASE (Jun Li, Allen A. Rovick, Joel A. Michael) 8200
2001    Handheld Devices are Ready-at-Hand (Elliot Soloway, Cathleen Norris, Phyllis Blumenfeld, Barry Fishman, Joseph Krajcik, Ron Marx) 1, 8, 7, 5, 9, 2, 3, 4, 5, 5, 3, 111617111045
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 11, 38, 10, 22, 18, 12, 14, 17, 14, 14, 10, 131149132193
2001    Do They Really Think Differently? (Marc Prensky) 6, 8, 3, 1, 4, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 516125614
2006    Digital Game-Based Learning (Richard Van Eck) 3, 6, 5, 6, 4, 2, 2, 4, 1, 1, 1, 511105500
2006    Games and Learning (Diana G. Oblinger) 2500
2006    Serious Games (Leonard A. Annetta, Marshall R. Murray, Shelby Gull Laird, Stephanie C. Bohr, John C. Park) 2400

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The Mobile School: Digital Communities Created by Mobile Learners: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 124 kByte; WWW: Link OK 2018-09-11)
LokalThe Mobile School: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 124 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.