/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Hybrid dialog

Dialogic learning in large lecture classes
Tobias Zimmermann, Karen-Lynn Bucher, Daniel Hurtado
Erstpublikation in: Kats, Y. Learning Management System Technologies and Software Solutions for Online Teaching: Tools and Applications
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Attendance at classical lectures usually leads to rather poor learning success. A wide variety of studies show that while lectures are as effective as any other method for transmitting information, they are inferior in many other dimensions. Lectures are not as effective as discussion methods in promoting thought and they are ineffective at teaching behavioral skills and subject-related values as well as at awakening interest in a subject. Still ex-cathedra teaching is a favored way to cope with a high studentto- teacher ratio. To solve this conflict between organizational and pedagogical requirements, a group of researchers at the Institute of Teacher Education at the University of Zurich has developed a hybrid course setting using an online learning platform. Their setting incorporates a dialog among students within a large lecture class. Furthermore a feedback loop enables the lecturer to continuously adjust the content of the lecture to the learning process of the students. In this article, the authors first present the structure of this setting and then illustrate how to implement it by the web-based open source learning management system OLAT (Online Learning and Training). Based on their research, they focus on key components for the success of their hybrid dialog. They show how individual and group learning can be fostered with corresponding assignments, assessments, and assigned roles such as moderators. Thus, the authors will define their position that the challenge of a large lecture class can be met while successfully implementing social learning and process-oriented assessments of academic achievement.
Von Tobias Zimmermann, Karen-Lynn Bucher, Daniel Hurtado im Text Hybrid dialog (2010)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Richard E. Clark, Peter Gallin, Gabi Reinmann, Will Richardson, Urs Ruf

Begriffe
KB IB clear
Learning Management System (LMS)Learning Management System, LehrerInnen-Bildungteacher training, OLAT, Rückkopplung / Regelkreisfeedback loop
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1998Dialogisches Lernen in Sprache und Mathematik - Band 1 Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Peter Gallin, Urs Ruf) 13200
2005  Blended Learning in der Lehrerbildung (Gabi Reinmann) 8, 15, 9, 11, 9, 8, 10, 13, 11, 24, 9, 2443170243231
2006    Blogs, Wikis, Podcasts, and Other Powerful Web Tools for Classrooms (Will Richardson) 6, 3, 4, 17, 14, 12, 15, 20, 11, 12, 10, 242571242921
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1983    Reconsidering research on learning from media (Richard E. Clark) 3, 6, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 6, 6, 6198666

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Negative Rückkoppelung

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Hybrid dialog: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 3145 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-10-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 14
Webzugriffe auf diesen Text 26842328347513342221112121432133143121321122121131241112121316232632
2011201220132014201520162017