/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The logic of wikis

The possibilities of the Web 2.0 classroom
Michael Glassman, Min Ju Kang
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The emergence of Web 2.0 and some of its ascendant tools such as blogs and wikis have the potential to dramatically change education, both in how we conceptualize and operationalize processes and strategies. We argue in this paper that it is a change that has been over a century in coming. The promise of the Web 2.0 is similar to ideas proposed by Pragmatists such as Charles Peirce and John Dewey. Peirce proposed the logic of abduction as critical for the types of unique/progressive thinking that leads to creative problem solving and/or discovery. While logic based in deduction offers outcomes with certainty, logic based in abduction offers potentially valuable insights. Dewey tried to implement progressive education in the classrooms. Dewey’s ideas, while influential, were often misunderstood, or considered too idealistic and/or unworkable in the traditional classrooms. Logics based in abduction required that different major premises and hypotheses for problem solving be held simultaneously and over time. This type of scenario is often times difficult if not impossible in education based on direct interactions. Hypertext, especially as capture through emerging tools of Web 2.0, may offer the technologies that enable the type of information based networks within the education process that promote abduction and the democratic classroom as Dewey envisioned.
Von Michael Glassman, Min Ju Kang im Text The logic of wikis (2011)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Albert-László Barabási, Gregory Bateson, Carl Bereiter, Tim Berners-Lee, Amy Bruckman, Ulrike Creß, John Dewey, Mark Fischetti, Andrea Forte, Joachim Kimmerle, Thomas S. Kuhn, E. Raymond, Howard Rheingold, Marlene Scardamalia

Begriffe
KB IB clear
Deduktion, HyperlinkHyperlink, Hypertexthypertext, Induktion, Innovationinnovation, Internetinternet, Semantic Websemantic web, WebCT, Weblogsblogging, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
Die menschliche Natur (John Dewey) 2, 1, 2, 1, 2, 2, 4, 7, 2, 1, 3, 1241801
1916   Demokratie und Erziehung (John Dewey) 3, 2, 2, 3, 4, 2, 12, 6, 4, 3, 5, 336631328
1962  Die Struktur wissenschaftlicher Revolutionen (Thomas S. Kuhn) 7, 7, 3, 7, 3, 5, 18, 8, 34, 13, 27, 1610817169277
1972    Ökologie des Geistes (Gregory Bateson) 6, 16, 3, 18, 16, 18, 18, 20, 36, 16, 21, 181462001817798
1979    Geist und Natur (Gregory Bateson) 4, 8, 5, 7, 5, 7, 16, 8, 20, 6, 5, 12401061211398
1999   The Cathedral and the Bazaar (E. Raymond) 1, 2, 2, 2, 2, 4, 8, 4, 4, 5, 2, 422224247
1999Weaving the Web Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Tim Berners Lee, Mark Fischetti) 4, 3, 1, 3, 2, 2, 10, 4, 8, 5, 2, 92139696
2002   Linked (Albert-László Barabási) 3, 4, 5, 4, 5, 8, 6, 4, 4, 4, 3, 41564276
2002Smart Mobs (Howard Rheingold) 1, 5, 4, 1, 1, 5, 6, 13, 16, 4, 4, 6316362239
2006   The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 3, 7, 3, 7, 2, 4, 14, 4, 12, 5, 9, 943629613
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006Knowledge Building: Theory, Pedagogy, and Technology (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 8000
2008    A systemic and cognitive view on collaborative knowledge building with wikis (Ulrike Creß, Joachim Kimmerle) 7, 3, 3, 1, 4, 5, 8, 5, 6, 4, 8, 614356491
2010    Writing, Citing, and Participatory Media (Andrea Forte, Amy Bruckman) 4, 3, 1, 3, 2, 3, 8, 4, 14, 5, 4, 44214236

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Blackboard, RDF, Weblogs in education, Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalThe logic of wikis: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 200 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 411
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1393143121282518115441992211244232114523175152122331731142323222343428555
20112012201320142015201620172018