/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Impact Concept Mapping Has On Pre-service Teachers Understanding of Science Content Knowledge And Development Of Their Science Pedagogy

Sumitra Himangshu, Richard Iuli, Martha Venn
Zu finden in: Third International Conference on Concept Mapping (Seite 438 bis 444), 2008    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The focus of this study is to support and improve the quality of teaching and learning of elementary teacher candidates in the physical and life sciences. Concept Mapping and Peer-Instruction (using ConcepTests) were used to model best practices in enhancing science concepts and processes at a conceptual level and to provide teacher candidates with a tool to enhance the learning environment and formative assessment of teaching and learning in their classrooms. Research indicates that an understanding of how students learn (or fail to learn) combined with appropriate cognitive tools, such as concept mapping, can create learning environments that produce improvements both in teacher preparation and their attitude toward teaching. The project aims to develop both an improved understanding of barriers to elementary teacher candidates learning physical and life science concepts as well as providing tools to help them surmount those barriers. The participants were pre-service candidates enrolled in the Macon State College (MSC) Early Childhood Education Program. The elementary schools where they conducted their field internships are in the neighboring school districts in Bibb and Houston counties. The use of ConcepTests and Concept Mapping provided a peer-supportive environment for pre-service candidates in which to develop a deeper knowledge of science concepts. Comparison of initial and final student concept maps suggests a moderate correlation between learning approach, development of concept knowledge and quality of knowledge organization.
Von Sumitra Himangshu, Richard Iuli, Martha Venn im Konferenz-Band Third International Conference on Concept Mapping (2008) im Text Impact Concept Mapping Has On Pre-service Teachers Understanding of Science Content Knowledge And Development Of Their Science Pedagogy

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Alberto J. Cañas, D. B. Gowin, Eric Mazur, Joseph D. Novak

Aussagen
KB IB clear
Concept Maps fördern das Lernenconcept maps foster learning

Begriffe
KB IB clear
Cognitive Toolscognitive tools, Concept MapConcept Map, LehrerInteacher, LehrerInnen-Bildungteacher training, Lernenlearning, Schuleschool, Verstehenunderstanding, Wissenschaftscience
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1985    Learning how to learn (Joseph D. Novak, D. B. Gowin) 4, 5, 5, 3, 2, 7, 3, 1, 2, 1, 2, 123936121721
1996Peer Instruction (Eric Mazur) 1, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 4101437
1998  Learning, Creating, and Using Knowledge (Joseph D. Novak) 2, 4, 2, 3, 2, 5, 1, 5, 3, 2, 3, 8215081705
2006   Second International Conference on Concept Mapping (Alberto J. Cañas, Joseph D. Novak) 2, 2, 3, 3, 1, 3, 3, 3, 1, 1, 2, 69496940

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalImpact Concept Mapping Has On Pre-service Teachers Understanding of Science Content Knowledge And Development Of Their Science Pedagogy: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 124 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 182
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 1316181824222312211351131433221422311221121421121122338133146
2011201220132014201520162017