/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

How Computer-Based Technology Can Disrupt the Technology of Testing and Assessment

Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Over the past decade, the presence of and access to computer-based technology in K–12 schools has increased rapidly. In turn, computer-based technologies are changing the tools with which teachers teach and students learn. As computer-based tools continue to evolve and become more prevalent in K–12 classrooms, their use provides challenges to and opportunities for assessment. In some cases, the challenges result from pressure applied on testing programs as a result of classroom uses of technology. In other cases, the technology itself can increase the efficiency of testing. And in still other cases, computer-based technology provides opportunities to radically transform testing and assessment. In this paper, I briefly discuss how classroom uses of technology and the efficiency afforded by technology impact testing. The bulk of this paper, however, focuses on disruptive applications of computer-based technology to educational assessment.
Von Michael Russell im Text How Computer-Based Technology Can Disrupt the Technology of Testing and Assessment (2002)

iconDieser Text erwähnt...

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW How Computer-Based Technology Can Disrupt the Technology of Testing and Assessment: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 256 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-05-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 1
Webzugriffe auf diesen Text 913415213211211111
2011201220132014201520162017