/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Teacher Beliefs and Practices Part II: Support for Change

The Evolution of Teachers’ Instructional Beliefs and Practices in High-Access-to-Technology Classrooms First-Fourth Year Findings
David C. Dwyer, Cathy Ringstaff, Judith Haymore Sandholtz
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The current report, Part II, puts a magnifying glass to the five-phase model and examines the individual development of two ACOT teachers. These personal examples illustrate the conflict and vacillation ACOT teachers experience when teaching and learning begin to change in their highaccess- to-technology classrooms. The critically different outcomes of the two teachers’ experiences demonstrate the need for support from both colleagues and administrators that is appropriate at each of the five phases.
Research shows that instructional change is not a matter of abandoning beliefs, but of gradually replacing them with more relevant beliefs developed through experiences in a supportive environment (e.g., Nespor, 1987). If there is no change in the larger system, the struggling teacher and the innovation are doomed to frustration or abandonment (Bowers, 1973; Schiffer, 1979). The current research demonstrates that implementation of significant change efforts must take into account the need to recognize teachers’ belief systems and to design appropriate support.
Von David C. Dwyer, Cathy Ringstaff, Judith Haymore Sandholtz im Text Teacher Beliefs and Practices Part II: Support for Change (1990)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
David C. Dwyer, Cathy Ringstaff, Judith Haymore Sandholtz

Begriffe
KB IB clear
Innovationinnovation, LehrerInteacher, Lernenlearning, teacher beliefsteacher beliefs
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1990    Teacher Beliefs and Practices Part I: Patterns of Change (David C. Dwyer, Cathy Ringstaff, Judith Haymore Sandholtz) 6, 2, 2, 2, 1, 3, 2, 1, 1, 3, 3, 2342117

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Teacher Beliefs and Practices Part II: Support for Change: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 25 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 3
Verweise von diesem Text 9
Webzugriffe auf diesen Text 102217225152221122211121432111422111421131122312123322
2011201220132014201520162017