/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

What is the Impact on Teacher Beliefs and Instructional Practices?

Katherine I. Sargent
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Maine Learning Technology Initiative (MLTI) is a statewide program that, according to the Task Force on Maine’s Learning Technology Endowment, is intended to:
"transform Maine into the premier state for utilizing technology in kindergarten to grade 12 education in order to prepare students for a future economy that will rely heavily on technology and innovation." (Task Force on Maine’s Learning Technology Endowment, 2001, p. vi).
One of the strategies Maine is using in preparing youth for the future economy is a statewide program to provide every seventh and eighth grade student and their teachers with laptop computers, and to provide professional development and training for helping teachers integrate the laptops into their classroom instruction. This paper examines the impact that the distribution of laptops to teachers and students in Maine is having on the beliefs and instructional practices of those teachers who are involved in the program. Seventh grade teachers who received laptops in the 2002/2003 school year were the focus of this evaluation. Data from surveys, case studies, interviews and classroom observations has been examined in order to more closely identify the laptop initiative’s impact on teachers and teaching. Preliminary findings suggest that, since the implementation of the laptop program, the majority of teachers are taking tentative first steps toward implanting the laptops fully with existing curricula.
Von Katherine I. Sargent im Text What is the Impact on Teacher Beliefs and Instructional Practices? (2003)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
David C. Dwyer, Microsoft, Cathy Ringstaff, S. Rockman, Judith Haymore Sandholtz

Begriffe
KB IB clear
Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), Evaluationevaluation, Kindergarten, LehrerInteacher, Lernenlearning, Maine’s One-to-One Laptop ProgramMaine’s One-to-One Laptop Program, Notebooklaptop, Notebooks an Schulennotebooks in schools, teacher beliefsteacher beliefs
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2000    A More Complex Picture (S. Rockman, Microsoft) 1, 3, 3, 2, 4, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 615361774
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1990    Teacher Beliefs and Practices Part I: Patterns of Change (David C. Dwyer, Cathy Ringstaff, Judith Haymore Sandholtz) 6, 2, 2, 2, 1, 3, 2, 1, 1, 3, 3, 2342117
1990    Teacher Beliefs and Practices Part II: Support for Change (David C. Dwyer, Cathy Ringstaff, Judith Haymore Sandholtz) 1, 2, 2, 3, 1, 2, 1, 2, 3, 3, 2, 2262116

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW What is the Impact on Teacher Beliefs and Instructional Practices?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 154 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2011-06-13)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 3
Verweise von diesem Text 21
Webzugriffe auf diesen Text 113212622741212311323111226321111133131142215111342471213113211124
2011201220132014201520162017