/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Re-cognising the political in the pedagogy of media education

the carnival is over
Robert Ferguson
Zu finden in: Jahrbuch Medienpädagogik 7, 2008 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Jahrbuch Medienpädagogik 7Education should never be reduced to a single subject. A curriculum should never be reduced to a single field, period or academic discipline. Media Education, likewise, has to be committed to a plurality of approaches and fields of interest. It has to deal with the seemingly trite and the unambiguously significant, whether in relation to fashion, history, science, religion, national and personal identities, gender, age, ethnicity, class and a myriad of other fields of representation. It has also to allow for the critical exploration of the relationships between representation and lived existence. Media Education, initially, has to be about the way things are, the way things are represented, and how the ways in which things are represented have an impact on the way things are. It is a process which requires at least two conditions to be met. The first is that those engaged with Media Education, whether as students, researchers or teachers have to undergo a constant, demanding and open-ended period of skill acquisition, of intellectual development and a willingness to doubt and to act in the world. The second condition is that all involved in Media Education have to recognise and accept that we inhabit a fragile, delightful, horrific, challenging, beautiful, ugly, insecure, contradictory world, and it is the only one we have. That, at least, is a beginning. Acceptance of these conditions does not sit comfortably beside the bureaucratisation of education and the managerialism which sustains the bureaucracy. But these two conditions are, to adopt the language of the planner, prerequisites.
Von Robert Ferguson im Buch Jahrbuch Medienpädagogik 7 (2008) im Text Re-cognising the political in the pedagogy of media education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Politikpolitics, Politische Bildung

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildungspolitik

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Re-cognising the political in the pedagogy of media education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 378 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.