/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Charting the Conceptual Space

Zu finden in: Mobile Learning (Seite 3 bis 27), 2010   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

'Mobile learning' is an emerging, and rapidly expanding field of educational research and practice. However, there exist as yet no comprehensive theoretical and conceptual frameworks to explain the complex interrelationship between the characteristics of rapid and sometimes groundbreaking technological developments, their potential for education and learning as well as their embeddedness in the everyday lives of users. In this book, in the form of a socio-cultural ecology, we offer just such a framework and in this chapter we provide an overview of its key components. We provide a brief overview of important social developments around the normalisation of functionally convergent mobile devices, their impact on the cultural practices and life-worlds of young people and we argue the need for a purposeful engagement with mobile learning in all sectors of education, among other things in order to avoid a potential disconnection between the ways young people operate in their daily lives and the ways educational institutions interact with them. We also address the lack of clarity about what best be understood by mobile learning by offering definitional clarity and we briefly examine some important characteristics of mobile devices, which make them attractive to us from an educational perspective given their affordances for meaning-making, for engagement with and for mediating the world around us as well as for communicating with it.
im Buch Mobile Learning (2010) im Text Charting the Conceptual Space

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Katie Clinton, Henry Jenkins, Agnes Kukulska-Hulme, Jean Lave, Norbert Pachler, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, John Traxler, Giasemi Vavoula, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Margaret Weigel, Etienne Wenger

Aussagen
KB IB clear
Lernen ist ein situativer Prozesslearning is a situative process

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Handheld / PDAHandheld, informal learninginformal learning, Kontextcontext, Massenmedien, Medienmedia, mobile learningmobile learning, Mobiltelefonmobile phone, Primärerfahrung, situated learning / situated cognitionsituated learning, Stadien der kindlichen Entwicklung nach PiagetPiaget's theory of cognitive development
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 4, 7, 11, 5, 4, 5, 3, 17, 4, 8, 1213718121367
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 3, 3, 2, 6, 4, 1, 6, 2, 4, 613126913
2005   Mobile Learning (Agnes Kukulska-Hulme, John Traxler) 4, 3, 1, 2, 2, 1, 2, 2, 2, 2, 1, 4824150
2006     Confronting the Challenges of Participatory Culture (Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) 10, 3, 6, 7, 4, 2, 3, 7, 6, 4, 6, 18443118538

iconDieses Kapitel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Charting the Conceptual Space: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 265 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)
LokalCharting the Conceptual Space: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 265 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 301
Webzugriffe auf dieses Kapitel 332248223215154122133323112164511131625521623215413625121121222322211
20102011201220132014201520162017