/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Teaching and Learning in Higher Education

An Integral Approach
Martin Ebner, Nikolai Scerbakov, Behnam Taraghi, Walther Nagler, Isidor Kamrat
Erstpublikation in: C. Crawford et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2010 (pp. 428-436). Chesapeake, VA: AACE.
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Martin EbnerThis paper presents the IT- environment of Graz University of Technology for supporting learning and teaching processes. Bearing in mind that future education strongly bases on technology the focus of tomorrow will not be on the development of one big platform - it will be to build an appropriate environment to connect different services. The concept of TU Graz is the combination of mainly three big platforms - an administrative system (TUGRAZonline, a learning management system (TU Graz TeachCenter) and a blogosphere (TU Graz LearnLand). Due to the fact that teachers and learners need also a kind of monitoring, especially if the WorldWideWeb is an integrated part of the learning environment, the development of a Personal Learning Environment (PLE) becomes indispensable. The paper describes the concept in detail as well as the used systems and points out the advantages of that IT-environment for the present as well as for the future.
Von Martin Ebner, Nikolai Scerbakov, Behnam Taraghi, Walther Nagler, Isidor Kamrat im Text Teaching and Learning in Higher Education (2010)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Naomi Augar, Anne Bartlett-Bragg, Martin Ebner, James Farmer, Wolf Hilzensauer, Ruth Raitman, Sandra Schön, Behnam Taraghi, Wanlei Zhou

Begriffe
KB IB clear
Hochschulehigher education institution, Learning Management System (LMS)Learning Management System, Personal Learning EnvironmentPersonal Learning Environment
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2005Balance, Fidelity, Mobility1, 2, 2, 2, 2, 2, 3, 1, 1, 1, 3, 25172520
2008   EdMedia 20084, 4, 4, 10, 5, 4, 9, 6, 6, 4, 5, 14158914749
2008eLearning Papers Nr. 92, 1, 1, 2, 3, 3, 5, 1, 4, 2, 2, 1263512440
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004    Teaching and learning online with wikis (Naomi Augar, Ruth Raitman, Wanlei Zhou) 2, 1, 2, 2, 1, 2, 2, 4, 3, 3, 3, 61786660
2005    Blogs @ anywhere (James Farmer, Anne Bartlett-Bragg) 2, 3, 1, 1, 2, 3, 2, 3, 2, 1, 6, 4574507
2008    On the way towards Personal Learning Environments (Sandra Schön, Wolf Hilzensauer) 2, 1, 2, 2, 2, 3, 7, 1, 4, 2, 5, 89358535
2008    A Blog Sphere for Higher Education (Martin Ebner, Behnam Taraghi) 4, 2, 3, 3, 1, 6, 7, 2, 1, 3, 2, 42164375

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Teaching and Learning in Higher Education: Artikel als Volltext ( WWW: Link OK 2017-06-28)
LokalAuf dem WWW Teaching and Learning in Higher Education: Artikel als Volltext ( WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 201
Webzugriffe auf diesen Text 9222445553252110241017262127114322314186323311233215611215232124125152321221332224
20102011201220132014201520162017