/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Opportunities of Web 2.0

Potentials of learning
Erstpublikation in: International Journal of Media and Cultural Politics, Volume 6, Issue 1
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Starting with the empirical evidence regarding young people's attitudes towards the Internet with focus on the social web in the every day lives of adolescents, the article discusses what successful learning can be like. Furthermore, an Austrian pilot study on learning with Web 2.0 encompassing nine schools is outlined. In this project children worked together on a school-embracing wiki on Austrian national parks. Through the evaluation of the project, which included questionnaires, interviews and focus group discussions in class, different aspects of successful project-based learning as well as relevant aspects on Internet safety were investigated. In doing this, weaknesses in pupils' Internet usage on the one hand as well as ways of raising children's awareness of safer Internet use through project-based learning with wikis on the other were discovered.
Von Ingrid Paus-Hasebrink, Christine Wijnen, Tanja Jadin im Text Opportunities of Web 2.0 (2010)

iconDieser Text erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Internetinternet, Wikiwiki

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wiki in education

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 2
Webzugriffe auf diesen Text 8621153412181421332421211521222422231211113112111121221112
20102011201220132014201520162017