/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Interactive Whiteboards in the Web 2.0 Classroom

David Miller, Derek Glover
Zu finden in: Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning (Seite 506 bis 525), 2008    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter concentrates on the outcomes of research that has been centered on the way in which IWB users, both teachers and learners, have developed their use of hardware and software to enhance teaching and learning in modern foreign language teaching.
Von David Miller, Derek Glover im Buch Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning (2008) im Text Interactive Whiteboards in the Web 2.0 Classroom
This chapter summarizes the work underway to chart, critically evaluate, and systematize the introduction of interactive whiteboards (IWB) into modern foreign language classrooms in England. It is suggested that there is a developmental cycle whereby teachers take some time to understand the technology and become competent in its use. They then look to its advantages in presentation and the motivation of students before becoming aware of its pedagogical value and develop a changed classroom practice. This cycle is based upon enhanced teacher understanding of the nature of interactivity and the potential offered by the IWB in meeting a variety of learning needs. The relationship between IWB use and Web 2.0 arises from the potential of both to add impetus for teachers to structure lesson development and enhance activity. It is supported by teacher understanding of questioning techniques, and increasingly, by consideration of the use of gestures at the IWB. While IWBs are not a solution to all learning problems, it is suggested that they offers scope for greater student involvement and understanding in the learning process.
Von David Miller, Derek Glover im Buch Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning (2008) im Text Interactive Whiteboards in the Web 2.0 Classroom

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Steve Higgins, Jen Miller, Heather J. Smith, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Kate Wall

Begriffe
KB IB clear
Interaktive Whiteboardsinteractive whiteboard, Sprachenlernenlanguage learning
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 4, 7, 11, 5, 4, 5, 3, 17, 4, 8, 1213718121367
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2005    Interactive whiteboards: boon or bandwagon? (Heather J. Smith, Steve Higgins, Kate Wall, Jen Miller) 4, 1, 3, 1, 2, 4, 2, 1, 3, 1, 1, 2572501

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalInteractive Whiteboards in the Web 2.0 Classroom: Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (lokal: PDF, 585 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 2
Verweise von diesem Text 55
Webzugriffe auf diesen Text 14321113542231116152132322114215211664111212321221121211233111
20102011201220132014201520162017