/ en / Traditional Theme / mobile version

Beats Biblionetz - Texte

The Pedagogical Potential of Interactive Whiteboards 2.0

Euline Cutrim Schmid
Zu finden in: Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning (Seite 491 bis 505), 2008    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this chapter, I will draw upon the findings of a case study carried out in a private German integrated school to discuss how the IWB technology can be used as a useful resource for the implementation of an activity-rich, autonomy-enhancing, project-based approach to language teaching.
Von Euline Cutrim Schmid im Buch Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning (2008) im Text The Pedagogical Potential of Interactive Whiteboards 2.0
This chapter discusses the transformative potential of interactive whiteboard (IWB) technology by considering two main factors: a) the role played by teachers in the realization of this potential and b) the IWB applications that create new opportunities for transformative learning. The main focus will be on how IWB technology and WEB 2.0 tools can be combined to support constructivist practice in the language classroom. The term "IWB 2.0" (Wenger, 2007) has already been coined to describe the possibilities of melding IWB technology with Web 2.0 tools. However, there is a need for more extensive discussion of how this could be done in practice.
Von Euline Cutrim Schmid im Buch Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning (2008) im Text The Pedagogical Potential of Interactive Whiteboards 2.0
The first part of this chapter discusses the transformative potential of Interactive Whiteboards (IWBs), by analyzing the opportunities of using this technology in conjunction with Web 2.0 tools to support constructivist practice in the language classroom. The second part draws upon research data and literature review results to examine the role played by teachers in the realization of this potential. A special focus has been placed on the various evolutionary stages that teachers go through as they integrate IWB technology into their teaching. The research data derives from a case study conducted with nine English teachers from a secondary school in Germany. The study was conducted within an interpretative research paradigm, and data were collected via qualitative research instruments, namely interviews, classroom observations and the video recording of one IWB training session. Research findings revealed that the teachers investigated were gradually becoming aware of the transformative potential of IWB technology.
Von Euline Cutrim Schmid im Buch Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning (2008) im Text The Pedagogical Potential of Interactive Whiteboards 2.0

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Marc Prensky, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Fragen
KB IB clear
Fördern interaktive Whiteboards das Lernen?
Führen interaktive Whiteboards zu vermehrtem Frontalunterricht?

Begriffe
KB IB clear
Interaktive Whiteboardsinteractive whiteboard, LehrerInteacher, Lernenlearning, Sprachenlernenlanguage learning
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 13, 11, 7, 3, 13, 6, 11, 7, 12, 9, 9, 1012618101204
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 5, 12, 5, 7, 12, 3, 6, 8, 4, 3, 6, 8140348283
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 7, 11, 10, 7, 12, 10, 13, 12, 8, 14, 5, 141049141768

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalThe Pedagogical Potential of Interactive Whiteboards 2.0: Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (lokal: PDF, 1009 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2015-10-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 3
Verweise von diesem Text 12
Webzugriffe auf diesen Text 9763121283613323616162358815761143112238391934263314128343315151727271110217172314209161120268634111144351131
2010201120122013201420152016

iconFalls Ihnen diese Seite gefallen hat

RSS-Feed (2.0) über Neueinträge und Updates dieser Seite RSS-Feed dieser Seite

RSS-Feed (2.0) über Neueinträge und Updates des Biblionetzes RSS-Feed ganzes Biblionetz

iconWebtechnisches

Inbound:              000003

Outbound:            000009

Besucher(12.15):      000001 *

Besucher Total :      000998 *

Erster Eintrag:17.01.2010

Letzter Eintrag:11.05.2015

HTML-File:       05.01.2016

(c) beat.doebe.li 1996-2016   Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (http://beat.doebe.li/bibliothek/)

Mail: bibliothekar@doebe.li   Die offizielle und stabile Adresse lautet

Beats Biblionetz ist Teilnehmer des Partnerprogramms von Amazon Europe S.à.r.l.

Beat Döbeli Honegger ist bei Google+

*(ohne Suchmaschinen und ohne Proxy-Verluste)