/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Concept Mapping as a Mediator of Constructivist Learning

Gregory MacKinnon
Zu finden in: Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level (Seite 505 bis 528), 2009    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter on electronic concept mapping introduces a specific example of a learning technology that has potential for serving and promoting an emerging set of identified literacies in today’s youth. The chapter begins with a discussion of the nature of the modern student and the literacies that are most likely to serve them well as they integrate into an increasingly technological information-based society. A discussion of the historical development of the concept map and its defining characteristics will follow. The range of applications of concept maps in K-12 classrooms will then be discussed with additional comments regarding teacher development both in preservice and inservice settings. The chapter will close with a discussion of the particular literacies served by electronic concept mapping.
Von Gregory MacKinnon im Buch Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level (2009) im Text Concept Mapping as a Mediator of Constructivist Learning

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Mauri Åhlberg, D.P. Ausubel, Josianne Basque, Carl Bereiter, John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid, D. B. Gowin, David H. Jonassen, Tanja Keller, Marie-Claude Lavoie, Joseph D. Novak, Diana G. Oblinger, James L. Oblinger, Neil Postman, Marlene Scardamalia, Sigmar-Olaf Tergan, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Aussagen
KB IB clear
Concept Maps eignen sich zur Beurteilung von SchülerInnen.
Concept Maps sind nicht das Gleiche wie Mind Maps

Begriffe
KB IB clear
Cmap Tools, Concept MapConcept Map, Concept Mapping SoftwareConcept Mapping Software, Konstruktivismusconstructivism
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 4, 7, 11, 5, 4, 5, 3, 17, 4, 8, 1213718121367
1963The Psychology of Meaningful Verbal Learning (D.P. Ausubel) 23000
1968Educational Psychology (D.P. Ausubel) 28000
1985    Learning how to learn (Joseph D. Novak, D. B. Gowin) 4, 5, 5, 3, 2, 7, 3, 1, 2, 1, 2, 123936121721
1992   Technopoly (Neil Postman) 3, 4, 4, 4, 5, 8, 9, 3, 5, 4, 6, 104285103103
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 3, 2, 3, 4, 2, 5, 8, 1, 4, 2, 5, 10995010981
2000Computers as Mindtools for Schools (David H. Jonassen) 2, 3, 4, 3, 1, 4, 2, 1, 3, 4, 4, 61736665
2005    Educating the Net Generation (Diana G. Oblinger, James L. Oblinger) 5, 3, 3, 3, 4, 3, 3, 4, 4, 5, 2, 634136866
2005    Concept Maps: Theory, methodology, technology Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Alberto J. Cañas, F. M. González, Joseph D. Novak) 2, 3, 6, 3, 7, 8, 12, 5, 5, 3, 10, 1422100141508
2005Knowledge and Information Visualization (Sigmar-Olaf Tergan, Tanja Keller) 6, 6, 6, 6, 9, 6, 5, 5, 8, 5, 9, 1657228162545
2006   Second International Conference on Concept Mapping (Alberto J. Cañas, Joseph D. Novak) 2, 2, 3, 3, 1, 3, 3, 3, 1, 1, 2, 69496940
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989    Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 4, 3, 4, 3, 2, 7, 6, 3, 8, 3, 10, 125911121092
1994    Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 1, 6, 3, 2, 5, 9, 3, 3, 4, 2, 3, 850781262
2005    Varieties of Concept Mapping (Mauri Åhlberg) 3, 1, 2, 3, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 6596604
2006    Collaborative Concept Mapping in Education (Josianne Basque, Marie-Claude Lavoie) 1, 3, 2, 2, 1, 2, 4, 2, 1, 1, 2, 8278264

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Behaviorismus

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalConcept Mapping as a Mediator of Constructivist Learning : Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (lokal: PDF, 720 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 401
Webzugriffe auf diesen Text 1116213125722412366411643132221321221334713234412182132342222135111312211431438
20102011201220132014201520162017