/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Sustaining Informatics Education by Contests

Valentina Dagienė
Zu finden in: Teaching Fundamental Concepts of Informatics (Seite 1 bis 12), 2010    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Three decades ago high school computing was highly consistent with academic and professional world. This consistency was destroyed when school curricula began to emphasize information and communication technology skills at the expense of computer science. Recently many countries began to think how to re-establish informatics education in schools and how to attract pupils to choose optional modules related to computer science. Although informatics is not taught as a discipline in many countries, pupils are invited to participate in different contests on informatics organized all over the world. When pupils get interested in programming contests, they are looking for training and gain some informatics education. Contests are exceptionally valuable for motivating and involving pupils in computer science. The current paper discusses the contests and olympiads in informatics arranged internationally and continuously. The main attention is paid to the model of International Olympiad in Informatics and International Contest on Informatics and Computer Fluency (named Bebras in Lithuanian, or Beaver in English).
Von Valentina Dagienė im Konferenz-Band Teaching Fundamental Concepts of Informatics (2010) im Text Sustaining Informatics Education by Contests

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Roger Boyle, Martyn Clark, Klaus Haefner, Juraj Hromkovic, Richard E. Mayer, Peter Micheuz, Anton Reiter

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Programmierenprogramming, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Die neue Bildungskrise (Klaus Haefner) 6, 10, 8, 15, 12, 9, 11, 12, 17, 11, 8, 22105200223633
1992Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Erik De Corte, Marcia C. Linn, Heinz Mandl, Lieven Verschaffel) 3, 4, 3, 3, 3, 2, 7, 3, 2, 4, 8, 633656152
2005  From Computer Literacy to Informatics Fundamentals (Roland Mittermeir) 4, 6, 3, 9, 9, 7, 8, 6, 7, 6, 13, 1632124161628
2006Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers (Roland Mittermeir) 9, 5, 4, 6, 5, 7, 8, 5, 8, 3, 8, 10405210801
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1992Teaching for Transfer of Problem-Solving Skills to Computer Programming (Richard E. Mayer) 1, 1, 1, 4, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 222219
2005    Incorporation of Informatics in Austrian Education (Anton Reiter) 41200
2005    20 Years of Computers and Informatics in Austria’s Secondary Academic Schools (Peter Micheuz) 1, 1, 2, 1, 2, 2, 1, 1, 1, 2, 3, 6386341
2006    Contributing to General Education by Teaching Informatics (Juraj Hromkovic) 3, 1, 1, 2, 3, 2, 2, 2, 5, 2, 4, 64216222
2006    Computer Science in English High Schools (Martyn Clark, Roger Boyle) 1, 1, 4, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2212134

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Sustaining Informatics Education by Contests: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 130 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 31
Verweise von diesem Konferenz-Paper 121
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 111121611212212313334
20102011201220132014201520162017