/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Teaching and Learning with Tablet PCs

Leo Tan Wee Hin, R. Subramaniam
Zu finden in: Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level (Seite 410 bis 424), 2006    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The present study conducted in a secondary school in Singapore shows that the use of Tablet PCs for education is viewed positively by both students and teachers. Desirable outcomes in the teaching and learning processes have been brought about with the introduction of Tablet PCs. It is suggested that the findings from this general study have some relevance for other educational institutions contemplating the introduction of Tablet PCs for their students.
Von Leo Tan Wee Hin, R. Subramaniam im Buch Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level (2006) im Text Teaching and Learning with Tablet PCs
This study explores the experiences of a secondary school in Singapore which was the first to introduce Tablet PCs to the entire cohort of its Secondary One (Grade 7) population. Except for physical education, the workshop aspects of design and technology, and the laboratory aspects of home economics, all other subjects are taught and learned using Tablet PCs. The implementation issues, including the business model which enabled 95% of the students to own their Tablet PCs, and the students’ perceptions of this new technology for learning are explored. Results show that the use of Tablet PCs for education is viewed very positively by both students and teachers. Being among the very first (and very few) studies investigating the effectiveness of Tablet PCs for educational use, it is suggested that the findings from this study have some implications for other educational institutions considering the use of Tablet PCs for their students.
Von Leo Tan Wee Hin, R. Subramaniam im Buch Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level (2006) im Text Teaching and Learning with Tablet PCs

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Keri Facer, Richard Hull, Richard Joiner, David S Kirk, Josephine Reid, Danaë Stanton

Begriffe
KB IB clear
Tablet PCTablet PC, Tablet PCs in educationTablet PCs in education
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004Savannah (Keri Facer, Richard Joiner, Danaë Stanton, Josephine Reid, Richard Hull, David S Kirk) 4100

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
DyKnow

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalTeaching and Learning with Tablet PCs : Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (lokal: PDF, 919 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 2
Verweise von diesem Text 10
Webzugriffe auf diesen Text 142113111412254514242831111162212233422331114112231312221311222311
20102011201220132014201520162017