/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The effects of using a wiki on student engagement and learning of report writing skills in a university statistics course

David L. Neumann, Michelle Hood
Erstpublikation in: Australasian Journal of Educational Technology, Volume 25, Number 3, 2009
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

A wiki was used as part of a blended learning approach to promote collaborative learning among students in a first year university statistics class. One group of students analysed a data set and communicated the results by jointly writing a practice report using a wiki. A second group analysed the same data but communicated the results in a practice report that they wrote individually. Both groups were taught the same material. The report was used for practice as a way to support student learning and was not submitted for assessment. Both approaches improved report writing knowledge and did not differ in the mark obtained on an individually written research report subsequently submitted for assessment. The wiki approach produced higher engagement with other students, cognitive engagement, and class attendance than the individual approach. Qualitative feedback suggested some drawbacks to using a wiki. Overall participation was also low with only 2 of the 22 wiki subgroups completing all components of the practice report. The present findings suggest that student engagement, but not performance on assessment, may be enhanced when a wiki is used to support learning in higher education.
Von David L. Neumann, Michelle Hood im Text The effects of using a wiki on student engagement and learning of report writing skills in a university statistics course (2009)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mary Bold, Jerome S. Bruner, Ward Cunningham, Martin Ebner, Mark Guzdial, Andreas Holzinger, Luke Houghton, Colleen Kehoe, Michael Kickmeier-Rust, Bo Leuf, Jochen Rick, Alison Ruth, G. Trentin, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Steeve Wheeler, Dawn Wheeler, Peter Yeomans

Begriffe
KB IB clear
Hochschulehigher education institution, Statistikstatistics, Universitätuniversity, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 12, 11, 3, 8, 2, 4, 8, 6, 5, 9, 180, 197179391972532
1991 local  Acts of Meaning (Jerome S. Bruner) 2, 3, 132311318
2001  local  The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 11, 2, 14, 2, 7, 8, 9, 4, 10, 7, 11, 1510654154516
2006 International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 19, 6, 2, 5, 5, 2, 3, 1, 12, 7, 7, 813948873
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web  The wiki way of learning (Alison Ruth, Luke Houghton) 8, 4, 6, 1, 3, 8, 3, 2, 9, 4, 6, 51165635
2001 local  Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 10, 4, 12, 2, 8, 10, 2, 3, 7, 7, 5, 112623112486
2005 Use of Wikis in Graduate Course Work (Mary Bold) 2, 4, 3, 6, 1, 5, 3, 1, 5, 3, 4, 7627525
2006 local web  Situating CoWeb (Mark Guzdial, Jochen Rick) 3, 8, 2, 4, 6, 2, 3, 3, 6, 4, 6, 893781357
2008 local web  Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (G. Trentin) 2, 7, 1, 9, 1, 3, 8, 4, 5, 3, 7, 76157697
2008 local web  Utilizing Wiki-Systems in higher education classes (Martin Ebner, Michael Kickmeier-Rust, Andreas Holzinger) 3, 7, 1, 3, 12, 1, 2, 8, 7, 7, 3, 910199975
2008 local web  The good, the bad and the wiki (Steeve Wheeler, Peter Yeomans, Dawn Wheeler) 3, 10, 1, 5, 13, 1, 1, 1, 1, 4, 1, 75117513

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The effects of using a wiki on student engagement and learning of report writing skills in a university statistics course: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 122 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-04-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.