/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The effects of using a wiki on student engagement and learning of report writing skills in a university statistics course

David L. Neumann, Michelle Hood
Erstpublikation in: Australasian Journal of Educational Technology, Volume 25, Number 3, 2009
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

A wiki was used as part of a blended learning approach to promote collaborative learning among students in a first year university statistics class. One group of students analysed a data set and communicated the results by jointly writing a practice report using a wiki. A second group analysed the same data but communicated the results in a practice report that they wrote individually. Both groups were taught the same material. The report was used for practice as a way to support student learning and was not submitted for assessment. Both approaches improved report writing knowledge and did not differ in the mark obtained on an individually written research report subsequently submitted for assessment. The wiki approach produced higher engagement with other students, cognitive engagement, and class attendance than the individual approach. Qualitative feedback suggested some drawbacks to using a wiki. Overall participation was also low with only 2 of the 22 wiki subgroups completing all components of the practice report. The present findings suggest that student engagement, but not performance on assessment, may be enhanced when a wiki is used to support learning in higher education.
Von David L. Neumann, Michelle Hood im Text The effects of using a wiki on student engagement and learning of report writing skills in a university statistics course (2009)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Mary Bold, Jerome S. Bruner, Ward Cunningham, Martin Ebner, Mark Guzdial, Andreas Holzinger, Luke Houghton, Colleen Kehoe, Michael Kickmeier-Rust, Bo Leuf, Jochen Rick, Alison Ruth, G. Trentin, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Steeve Wheeler, Dawn Wheeler, Peter Yeomans

Begriffe
KB IB clear
Hochschulehigher education institution, Statistikstatistics, Universitätuniversity, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 4, 5, 3, 17, 4, 8, 12, 7, 30, 14, 31, 2013718201469
1991Acts of Meaning (Jerome S. Bruner) 20000
2001    The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 11, 11, 10, 9, 7, 16, 16, 10, 42, 16, 29, 2010754203672
2006International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 15, 5, 4, 3, 3, 4, 12, 2, 8, 5, 5, 313783393
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
   The wiki way of learning (Alison Ruth, Luke Houghton) 2, 1, 3, 3, 1, 2, 4, 7, 4, 4, 2, 32163283
2001   Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 9, 4, 6, 3, 4, 8, 8, 1, 12, 9, 5, 9282091893
2005Use of Wikis in Graduate Course Work (Mary Bold) 2, 1, 2, 1, 1, 2, 4, 2, 3, 2, 3, 2722324
2006    Situating CoWeb (Mark Guzdial, Jochen Rick) 8, 6, 5, 3, 8, 6, 6, 12, 16, 4, 7, 612376911
2008    Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (G. Trentin) 3, 2, 1, 1, 1, 3, 8, 4, 10, 4, 5, 37143378
2008    Utilizing Wiki-Systems in higher education classes (Martin Ebner, Michael Kickmeier-Rust, Andreas Holzinger) 6, 6, 3, 4, 4, 6, 12, 2, 4, 3, 9, 513195570
2008    The good, the bad and the wiki (Steeve Wheeler, Peter Yeomans, Dawn Wheeler) 1, 2, 3, 2, 1, 3, 3, 2, 4, 4, 5, 26112238

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon1 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The effects of using a wiki on student engagement and learning of report writing skills in a university statistics course: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 122 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2018-01-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-04-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 14
Verweise von diesem Text 333
Webzugriffe auf diesen Text 1228345363221324662235337116141414823335223276411422555545311635484831964510441431626131421052437
2009201020112012201320142015201620172018