/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Democratizing Design

New Challenges and Opportunities for Computer-Supported Collaborative Learning
Gerhard Fischer
Zu finden in: CSCL 2009 (Seite 282 bis 286), 2009   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The fundamental challenge for the next generation of Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL) systems is to contribute to the invention, fostering and support of cultures of participation in which humans can express themselves and engage in personally meaningful activities. New models for knowledge creation, accumulation, and sharing are needed that allow, encourage, and support all participants to be active contributors in personally meaningful activities. In our research, we have explored and contrasted two different models: MODEL-AUTHORITATIVE (based on strong input filters, relatively small information repositories, and weak output filters) and MODEL-DEMOCRATIC (based on weak input filters, large and diverse information repositories, and strong output filters to find relevant and reliable information). We postulate that MODEL-DEMOCRATIC democratizes design, requires support for meta-design, and fosters social creativity thereby creating new challenges and opportunities for computer-supported collaborative learning. Examples from different lifelong learning settings based on MODEL-DEMOCRATIC are described and analyzed and some general findings are derived and discussed.
Von Gerhard Fischer im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Democratizing Design

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Richard P. Adler, Chris Anderson, Yochai Benkler, John Seely Brown, E. von Hippel, Walter Ong, Tim O'Reilly, E. Raymond, Herbert Simon, Don Tapscott, Anthony D. Williams

Begriffe
KB IB clear
CommunityCommunity, CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Innovationinnovation, Long TailLong Tail
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
  Die Wissenschaften vom Künstlichen (Herbert Simon) 24101
Oralität und Literalität (Walter Ong) 22200
1999   The Cathedral and the Bazaar (E. Raymond) 1, 1, 1, 3, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 4, 822228228
2005    Democratizing Innovation (E. von Hippel) 4, 2, 3, 2, 1, 1, 4, 3, 2, 6, 3, 817128596
2006The Long Tail (Chris Anderson) 3, 3, 2, 1, 3, 8, 2, 1, 5, 3, 4, 812338132
2006    The Wealth of Networks (Yochai Benkler) 1, 1, 1, 4, 2, 5, 2, 5, 3, 3, 5, 840238439
2007    Wikinomics (Don Tapscott, Anthony D. Williams) 7, 11, 12, 15, 9, 30, 18, 14, 44, 6, 25, 164395161106
2008Minds on Fire3, 4, 2, 1, 2, 3, 2, 2, 1, 1, 2, 49134286
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1999The Cathedral and the Bazaar (E. Raymond) 2, 1, 1, 1, 2, 3, 1, 2, 1, 1, 2, 25122356
2005    What Is Web 2.0 (Tim O'Reilly) 2, 6, 2, 3, 4, 3, 4, 3, 3, 3, 8, 10422310382
2008Minds on Fire (J. S. Brown, Richard P. Adler) 1, 3, 1, 4, 2, 2, 4, 3, 3, 1, 2, 69136239

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalDemocratizing Design: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 107 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 2522
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 221113421323391325151321322211142211132225113221121131122122122122
200920102011201220132014201520162017