/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Co-Designing Curricula to Promote Collaborative Knowledge Construction in Secondary School Science

Vanessa L. Peters, Jim Slotta
Zu finden in: CSCL 2009, 2009   
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

We describe a two-year study of a rich secondary science curriculum that was codesigned in close partnership with teachers, technology specialists and even school administrators. The goal of the research was to provide empirical support for a recent model of learning and instruction that blends the two perspectives of knowledge communities and scaffolded inquiry. A design-oriented method was employed, where the first iteration of the curriculum was evaluated in terms of its fit to the model, as well as its impact on student learning. Based on a set of design recommendations, a much more substantive curriculum was developed for the second iteration, leading to rich measures of student collaboration and deep understanding of the targeted science concepts. This paper describes our co-design process, which allowed teachers to lead the curriculum design and classroom enactment while researchers contributed design guidelines according to the theoretical model.
Von Vanessa L. Peters, Jim Slotta im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Co-Designing Curricula to Promote Collaborative Knowledge Construction in Secondary School Science

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 1312221111421121214311133221112121212211121112
200920102011201220132014201520162017