/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Roles of Initiators and Interaction Patterns

Exploring an Informal Online Community at the Interpersonal Plane
Gyeong Mi Heo, Alain Breuleux
Zu finden in: CSCL 2009 (Seite 13 bis 17), 2009   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

We present a study exploring learning in an informal online community (OC) for foodservice professionals according to three planes (i.e., community, interpersonal, and individual planes). Among these planes, this paper focuses on the interpersonal plane (i.e., how do participants interact with each other and what do they share through their interactions?) and highlight the importance of initiators’ roles and the subsequent interaction patterns. To investigate interaction and learning processes, we collected 227 discussion threads posted in the year 2006, analyzed them through a multi-layered analysis approach, and graphically presented the results to show the complex components of interactions at a glance. Finally, we discuss the characteristics of interaction and learning processes in this OC and the relationship between initiators roles and interaction patterns.
Von Gyeong Mi Heo, Alain Breuleux im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Roles of Initiators and Interaction Patterns

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...

iconVolltext dieses Dokuments

LokalRoles of Initiators and Interaction Patterns: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 71 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 31
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 2212142111244112162143222123214223213221021112111211311
20092010201120122013201420152016