/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Word Processing and Writing in Elementary Classroom

A Critical Review of Related Literature
Marilyn Cochran-Smith
Erstpublikation in: Review of Educational Research, Spring 1991, Vol. 61, No. 1, pp. 107-155
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Word processing has been widely endorsed as one of the most promising uses of microcomputers in the elementary school curriculum. This article reviews the burgeoning literature that pertains to word processing and writing in elementary classrooms by constructing five major propositions that cut across individual studies and methods. Together, the propositions provide a schema for understanding and categorizing what is known and still needs to be known about word processing and young writers, a framework for probing the significant theoretical and substantive issues underlying the findings, and a point of departure for discussing the most provocative themes and questions that emerge from many fields of study. Throughout the review, I demonstrate that using word processing for writing in individual classrooms is a practice that is social as well as technical. I argue, therefore, that we cannot determine how word processing is most effectively used in classrooms apart from the ways particular teachers work in particular instructional contexts and that we cannot understand how word processing affects the quality, quantity, or processes of children's writing apart from the ways these are embedded within, and mediated by, the social systems of classrooms. I conclude that, although we know a great deal about the capacities of word processing to influence students' writing, we know much less about the ways this technology is actually introduced and used in school settings over time or the ways these introductions and settings interact with the social processes of classrooms.
Von Marilyn Cochran-Smith im Text Word Processing and Writing in Elementary Classroom (1991)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Seymour Papert, Sherry Turkle

Begriffe
KB IB clear
Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school, Schreibenwriting, Schreiben am Computerwriting with a computer, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 13, 8, 14, 7, 17, 2, 4, 13, 4, 5, 3, 83224785782
1984  local  The Second Self (Sherry Turkle) 8, 10, 9, 9, 11, 1, 6, 14, 2, 1, 4, 81477586117

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Kinder, LehrerIn, Schreiben von Hand, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

Word Processing and Writing in Elementary Classroom: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 734 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.