/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Teachers’ Perceptions of the Effectiveness of a Blended Learning Approach for ICT Teacher Training

Charalambos Mouzakis
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The survey presented in this article examines teachers’ perspectives of the effectiveness of the European Pedagogic ICT Licence pilot test in Greece. A total of 51 primary and secondary education teachers participated in the study, immediately following the blended training course. Data were gathered using both quantitative and qualitative research techniques such us a questionnaire, a semi-constructed interview, and a focus group discussion. Five main scales, based on the current online and blended learning literature, were identified to assess the effectiveness of the blended training process. These scales were (a) the learning process, (b) the facilitator’s support, (c) the material, (d) the collaboration, and (e) the technology. In addition, a scale of satisfaction was included to measure the overall teachers’ perception of the course effectiveness. The findings indicated that the teachers were satisfied with both their participation to the course and the knowledge they acquired from the training. The results also emerged a number of issues that would improve the effectiveness of the EPICT course.
Von Charalambos Mouzakis in der Zeitschrift Journal of Technology and Teacher Education Volume 16, Number 4 (2008) im Text Teachers’ Perceptions of the Effectiveness of a Blended Learning Approach for ICT Teacher Training

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Blended LearningBlended Learning, EPICT, LehrerInteacher, LehrerInnen-Bildungteacher training

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem Zeitschriftenartikel 5
Webzugriffe auf diesen Zeitschriftenartikel 7105812211211221112551121132161121113111112511311121111431221132231112
200920102011201220132014201520162017