/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Technology, Transfer and Teaching

The Impact of a Single Technology Course on Preservice Teachers’ Computer Attitudes and Ability
Judy Lambert, Yi Gong, Pru Cuper
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Research on the impact of technology integration in colleges of education is often conflicting and rarely evaluated well. It therefore remains unclear which strategies are most effective for integrating technology in a teacher preparation program and how those strategies should be delivered over time. To better understand the effectiveness of particular strategies, researchers must begin by formally analyzing personal differences in preservice teachers’ attitudes and abilities that may play a role in technology-related learning. This article reports on a year-long study conducted to explore the relationships between 62 preservice teachers’ perceived computer ability and attitudes toward computers; two factors most associated with resistance to computers; and the impact of a single technology course on these variables. Utilizing a pretest posttest group design, statistical analyses indicated that a single course greatly impacts perceived computer ability but not general computer attitudes; that course instruction as well as prior technology experience has a significant influence on preservice teachers’ ability to understand the usefulness of integrating technology in the classroom, and that student outcomes are strongly related to the use of particular instructional strategies that accommodate widely varying experience levels in learners.
Von Judy Lambert, Yi Gong, Pru Cuper in der Zeitschrift Journal of Technology and Teacher Education Volume 16, Number 4 (2008) im Text Technology, Transfer and Teaching

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
ICTICT, LehrerInnen-Bildungteacher training, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Selbstwirksamkeitself efficacy

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Technology, Transfer and Teaching: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 108 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem Zeitschriftenartikel 41
Webzugriffe auf diesen Zeitschriftenartikel 748112331361111661261431121111131111132224121131121112132212231111222
200920102011201220132014201520162017