/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Models for Sustainable Open Educational Resources

Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Stephen DownesThis paper is about the sustainability of OERs. Most people, when they think of sustainability, think of how resources are paid for, but this paper takes a wider view, for it should be clear that this is only one part of a larger picture. So we will know what they are, who creates them, how we pay for this, how we distribute them and how we work with them. Only if we understand the answers to these questions can we address how OERs are to be sustained.
Von Stephen Downes im Text Models for Sustainable Open Educational Resources (2006)
Stephen DownesThough there is great temptation to depict the sustainability of OERs in terms of funding models, technical models or even content models - and no shortage of recommendations regarding how each of these should proceed - it seems evident that any number of such models can be successful. But at the same time, it also seems clear that the sustainability of OERs - in a fashion that renders then at once both affordable and usable - requires that we think of OERs as only part of a larger picture, one that includes volunteers and incentives, community and partnerships, co-production and sharing, distributed management and control.
Von Stephen Downes im Text Models for Sustainable Open Educational Resources (2006)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Sally M. Johnstone, David A. Wiley

Begriffe
KB IB clear
Nachhaltigkeit, Offenheitopenness, Open AccessOpen Access, Open Educational Resources (OER)Open Educational Resources, TCO
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2002The Instructional Use of Learning Objects (David A. Wiley) 1, 3, 4, 4, 2, 2, 4, 4, 2, 3, 2, 617226419
2005Educause Quarterly 3/051, 1, 1, 3, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2182177
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2002    Connecting learning objects to instructional design theory (David A. Wiley) 2, 1, 1, 1, 3, 2, 9, 1, 2, 1, 1, 2742342
2005    Open Educational Resources Serve the World (Sally M. Johnstone) 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 4184121

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
TCO in Education

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Models for Sustainable Open Educational Resources: Artikel als Volltext (lokal: doc, 111 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)
LokalAuf dem WWW Models for Sustainable Open Educational Resources: Article in "Interdisciplinary Journal of Knowledge and Learning Objects" Volume 3, 2007 (lokal: PDF, 92 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)
Auf dem WWW Models for Sustainable Open Educational Resources: Blog Posting, January 2006 ( WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 225
Verweise von diesem Text 16
Webzugriffe auf diesen Text 1245792112132232213134721223621441115312121216243123213112211112112113211114
2008200920102011201220132014201520162017