/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Computer Science in English High Schools

We Lost the S, Now the C Is Going
Martyn Clark, Roger Boyle
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

High Schools in England began to teach computing long before the advent of the personal computer and the graphical user interface made it possible to teach aspects of information technology skills to non-specialists. We demonstrate that early high school computing was highly consistent with academic and professional practice. This consistency was eroded from the mid-1980s when the English school curriculum began to emphasise IT skills at the expense of computer science. We explain this development and argue that it helps to account for the growing difficulty in attracting students to university study in the discipline. Finally, we consider some current developments in the English high school curriculum, and reason that they raise concerns that they worsen prospects for the study of computer scienc
Von Martyn Clark, Roger Boyle im Konferenz-Band Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers im Text Computer Science in English High Schools (2006)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Computer Science in English High Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 108 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 13
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 3122101252322221161111651224214221111131111131141121114111111122
2008200920102011201220132014201520162017