/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Creating and Testing Textbooks for Secondary Schools

Karin Freiermuth, Juraj Hromkovic, Björn Steffen
Publikationsdatum:
Zu finden in: Informatics Education - Supporting Computational Thinking (Seite 216 bis 228), 2008
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Juraj HromkovicThe main goal of this paper is to present our approach for writing textbooks that are self-contained and available for individual learning. These texts are written in the language of the corresponding pupils and are not restricted by any length limitations. This allows us to write as clearly and thoroughly as possible. Minimizing the time for mastering the subject instead of minimizing the presentation length is the main goal. The detailed lecture notes provide a safety net for the teacher and the pupils alike. They do not restrict teachers in their interaction with the class or in the freedom of choosing alternative ways in approaching the subject. On the contrary, the freedom of designing the content of the lesson increases because pupils have the certainty to be able to learn from the lecture notes if something was not fully understood. Here some general rules for writing learning aids are presented and then applied for an introductory course about programming in LOGO. Finally, we summarize our teaching experience in different classes with the produced learning aids.
Von Karin Freiermuth, Juraj Hromkovic, Björn Steffen im Konferenz-Band Informatics Education - Supporting Computational Thinking im Text Creating and Testing Textbooks for Secondary Schools (2008)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Karl Frey, Angela Frey-Eiling, Juraj Hromkovic, Seymour Papert

Begriffe
KB IB clear
Didaktikdidactics, GenderGender, Geometriegeometry, Informatikcomputer science, Lernziellearning goal, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Mathematikmathematics, Produktwissen, Schulbuchschoolbook, Sekundarstufe II
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
 Allgemeine Didaktik (Karl Frey, Angela Frey-Eiling) 5, 6, 8, 3, 7, 9, 4, 3, 5, 6, 12, 141596143383
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 10, 4, 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 3420045344582
2008   Lehrbuch Informatik (Juraj Hromkovic) 1, 2, 3, 1, 3, 3, 2, 1, 4, 1, 2, 64226275

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Konzeptwissen

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Creating and Testing Textbooks for Secondary Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 144 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 13
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1107
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 4334326411131121112321311362121243143114132123164211231114123433123211243443341122122312226
2008200920102011201220132014201520162017