/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Electronic messaging in collaborative e-learning environments

A method to assess two key factors of communication quality: HCI and language
Michele Notari, Stefan Minder
Publikationsdatum:
Zu finden in: EdMedia 2008, 2008   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Michele NotariIn many publications in the field of computer-supported communication / collaboration, participants in their research are required to have a comparable capability to formulate and write down thoughts and to record the resulting text on a keyboard-based computer interface. The combination of event tracking and qualitative content analysis (Mayring, 2007) enhances the quality of the preliminary decision for many experimental and quasi-experimental settings by combining the assessment of one important skill in technoliteracy (Kimber et al., 2007), namely typing efficiency, with the outcome, namely text quality. Our experimental setup uses a JavaScript event logger in a web form, permitting to analyse the typing behaviour of persons responding to different questions. The captured final texts are analysed with qualitative content analysis. The first preliminary experiment conducted with 63 prospective teachers are discussed. All participants were asked to answer two questions about one lesson they had. attended.
Von Michele Notari, Stefan Minder im Konferenz-Band EdMedia 2008 im Text Electronic messaging in collaborative e-learning environments (2008)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Electronic messaging in collaborative e-learning environments: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 184 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 15
Verweise von diesem Konferenz-Paper 5
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 612222541413411221112355212131151311213313321211423122231233132111212112121211128
2008200920102011201220132014201520162017