/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Underlying Concepts and Theories of Learning with the Semantic Web

, Tobias Bürger, , Sebastian Schaffert
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Sandra SchönWolf HilzensauerSebastian SchaffertIn this paper we do not discuss concrete projects or ideas how Semantic technologies can enhance Web-based learning environments. The focus of this contribution lies on a conceptual level, namely in the discussion about learning with the Semantic Web and the basic aspects which have to be taken into account.
Von Sandra Schön, Tobias Bürger, Wolf Hilzensauer, Sebastian Schaffert im Konferenz-Band Technology Support for Self-Organized Learners (2008) im Text Underlying Concepts and Theories of Learning with the Semantic Web
Sandra SchönWolf HilzensauerSebastian SchaffertDevelopers of new learning scenarios – either from technological or educational background – act upon their (implicit) theories and concepts of learning and technology. Especially in the field of learning with the Semantic Web, there is – up to now – no awareness about the differing (and conflicting) underlying concepts. In this contribution, we try to identify and discuss fundamental aspects of implemented or discussed learning scenarios. For that, we screened selected (current) projects concerning learning with the Semantic Web according to their underlying or explicitly pointed out concepts and theories.
Von Sandra Schön, Tobias Bürger, Wolf Hilzensauer, Sebastian Schaffert im Konferenz-Band Technology Support for Self-Organized Learners (2008) im Text Underlying Concepts and Theories of Learning with the Semantic Web

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Graham Attwell, Tobias Bürger, Agnieszka Chrzaszcz, D. J. Cunningham, Vladan Devedzic, Dieter Fensel, Catherine Twomey Fosnot, Guntram Geser, Ernst von Glasersfeld, Andreas Gruber, Wolf Hilzensauer, Veronika Hornung-Prähauser, R. A. Knuth, John Pallister, Sebastian Schaffert, Sandra Schön, Rolf Schulmeister, David Weinberger, Michael Wesch, Diana Wieden-Bischof

Begriffe
KB IB clear
Behaviorismusbehaviorism, ClassificationClassification, ContentContent, E-LearningE-Learning, Expertensystemexpert system, FolksonomyFolksonomy, informal learninginformal learning, information retrievalinformation retrieval, Konstruktivismusconstructivism, Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence, Metadatenmeta data, Objektivismusobjetivism, Ontologieontology, Personal Learning EnvironmentPersonal Learning Environment, RDF, Semantic Websemantic web, semantic wikisemantic wiki, social softwaresocial software, Softwaresoftware, Topic MapsTopic Maps, Viabilitätviability, Weblogsblogging, Wikiwiki, XML
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1995  Radikaler Konstruktivismus (Ernst von Glasersfeld) 11, 10, 10, 14, 12, 19, 13, 13, 9, 13, 7, 750210722143
1996     Grundlagen hypermedialer Lernsysteme (Rolf Schulmeister) 19, 21, 21, 15, 24, 29, 15, 19, 16, 20, 15, 191181981914136
1996Constructivism (Catherine Twomey Fosnot) 1, 1, 5, 6, 1, 3, 2, 2, 4, 1, 2, 1721563
2003Spinning the Semantic Web (Dieter Fensel) 2, 2, 2, 1, 3, 1, 2, 3, 1, 2, 1, 1331766
2006Semantic Web and Education (Vladan Devedzic) 2, 3, 3, 1, 1, 2, 1, 4, 2, 1, 2, 1381402
2007    Open Educational Practices and Resources (Guntram Geser) 3, 4, 4, 7, 6, 4, 3, 4, 2, 4, 6, 618436569
2007    Everything is Miscellaneous (David Weinberger) 6, 4, 7, 5, 4, 14, 9, 9, 5, 5, 5, 721977591
2007    Grab your Future with an E-Portfolio (Graham Attwell, Agnieszka Chrzaszcz, John Pallister, Veronika Hornung-Prähauser) 2, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 2342140
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
  Web 2.0 ... The Machine is Us/ing Us (Michael Wesch) 1, 2, 2, 1, 4, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 1281215
1993Tools for Constructivism Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (D. J. Cunningham, R. A. Knuth) 4200
2006    Learning with Semantic Wikis (Sebastian Schaffert, Diana Wieden-Bischof, Tobias Bürger, Andreas Gruber, Wolf Hilzensauer, Sandra Schön) 4, 2, 2, 3, 3, 3, 2, 3, 1, 1, 7, 58295520

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Underlying Concepts and Theories of Learning with the Semantic Web: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 132 kByte; WWW: Link OK 2017-01-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 6
Verweise von diesem Konferenz-Paper 515
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 27591055710471442714532623613712135183485613465554153136952910413442326743511052461033344846411145633
2008200920102011201220132014201520162017