/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Looking Beyond the Whiz-bang Technology

Using Mobile Learning Technology Tools to Improve Economic InstructioniD
Steven C. Myers, Daniel A. Talley
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This paper discusses the use of mobile computer learning technology tools for teaching economic courses and offers suggestions to improve student learning outcomes and to assist professors in becoming more efficient in their use of time. The use of computer-based teaching technologies is becoming increasingly prevalent at American universities. Two common technologies are course management systems and wireless network systems. When these are combined with the use of Tablet PCs that allow the use of digital ink-enabled software by instructors and students, new pedagogical tools become easier to use in and out of the classroom. In addition, web-based support tools have been developed to support economic instruction and innovations continue to appear. When combined, the use of computer-based teaching technologies can combine to form a dynamic teaching environment that is highly mobile, ubiquitous, and stimulating.
The purpose of this paper is to describe the mobile learning technology that harnesses the academic versatility and power of a Tablet PC to enhance student learning and engagement while increasing the efficiency of instructor’s use of time. The paper discusses current software and hardware tools in general terms and follows with specific examples of how this environment can be used to augment economics instruction within and outside of the classroom. The paper discusses specific areas of instruction where the use of these technologies exhibits especially significant net benefits to student learning, with a focus in the following areas: Computer-assisted presentations, assignments and student self-evaluation; electronic evaluation of student written work; virtual office hours and distance learning. The paper also provides information on effective use by experienced instructors who have used these technologies in their own classrooms.
Von Daniel A. Talley, Steven C. Myers im Text Looking Beyond the Whiz-bang Technology (2007)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Mary Dixon, John R. Hubbard, Kerry Pannell, Michele Villinksi

Begriffe
KB IB clear
distance learning / Fernunterrichtdistance learning, DyKnow, Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), Evaluationevaluation, Learning Management System (LMS)Learning Management System, Notebooklaptop, Notebooks an Schulennotebooks in schools, OneNote, Tablet PCTablet PC, Tablet PCs in educationTablet PCs in education, WebCT, Wireless Computing an Schulen, WLAN / Wireless LANWireless LAN
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006  The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006 (Dave A. Berque, Jane Prey, Robert H. Reed) 6, 3, 6, 4, 3, 4, 5, 1, 6, 2, 2, 10347810850
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006From "Chalk and Talk" to Animate and Collaborate (Mary Dixon, Kerry Pannell, Michele Villinksi) 1, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 2232692
2006Use of Pen-based Technology in Calculus Courses (John R. Hubbard) 2, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 3, 1, 1, 1, 1221132

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Blackboard

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Looking Beyond the Whiz-bang Technology: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 141 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 22
Webzugriffe auf diesen Text 
2008200920102011201220132014201520162017