/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The 'digital natives' debate

A critical review of the evidence
Sue Bennett, Karl Maton, Lisa Kervin
Erstpublikation in: British Journal of Educational Technology Vol 39 No 5 2008 775-786
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The idea that a new generation of students is entering the education system has excited recent attention amongst educators and education commentators. Termed ‘digital natives’ or the ‘Net generation’, these young people are said to have been immersed in technology all their lives, imbuing them with sophisticated technical skills and learning preferences for which traditional education is unprepared. Grand claims are being made about the nature of this generational change and about the urgent necessity for educational reform in response. A sense of impending crisis pervades this debate. However the actual situation is far from clear. In this paper, the authors draw on the fields of education and sociology to analyse the digital natives debate. The paper presents and questions the main claims made about digital natives and analyses the nature of the debate itself. We argue that rather than being empirically and theoretically informed, the debate can be likened to an academic form of a ‘moral panic’. We propose that a more measured and disinterested approach is now required to investigate ‘digital natives’ and their implications for education.
Von Sue Bennett, Karl Maton, Lisa Kervin im Text The 'digital natives' debate (2008)

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown, Larry Cuban, Diana G. Oblinger, James L. Oblinger, Marc Prensky, Don Tapscott, Carie Windham

Begriffe
KB IB clear
Digital NativesDigital Natives
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1997  Growing Up Digital (Don Tapscott) 2, 5, 5, 8, 8, 5, 6, 4, 4, 5, 6, 1070117105379
2001   Oversold and Underused (Larry Cuban) 1, 5, 2, 5, 3, 5, 2, 6, 6, 3, 4, 10557101221
2005    Educating the Net Generation (Diana G. Oblinger, James L. Oblinger) 5, 3, 3, 3, 4, 3, 3, 4, 4, 5, 2, 634136866
2005Educause Review 40/52, 2, 2, 5, 4, 3, 4, 2, 3, 3, 1, 211302708
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 5, 8, 26, 57, 38, 37, 22, 25, 22, 28, 123, 441463444775
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2000    Growing up Digital (John Seely Brown) 3, 1, 2, 1, 2, 1, 2, 1, 2, 1, 3, 65126100
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 12, 9, 9, 12, 12, 12, 9, 6, 12, 10, 10, 141109142000
2001    Do They Really Think Differently? (Marc Prensky) 3, 2, 1, 4, 4, 4, 2, 4, 1, 1, 3, 416124579
2005    Is It Age or IT (Diana G. Oblinger, James L. Oblinger) 13900
2005    Engage Me or Enrage Me (Marc Prensky) 2, 2, 2, 3, 1, 3, 2, 1, 1, 3, 1, 4754317
2005    Father Google and Mother IM (Carie Windham) 1, 4, 2, 4, 3, 4, 1, 1, 3, 2, 4, 6326389

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Digital Immigrants

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalThe 'digital natives' debate: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 72 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 45421
Verweise von diesem Text 24112
Webzugriffe auf diesen Text 
2008200920102011201220132014201520162017