/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Impact on Social Change

Benefits and Barriers to School Culture and the Integration of M-Technology
Karen E. Smith, Orest Cap
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This paper examines benefits and barriers of m-technology in its growing use in education through a survey conducted at a Canadian teacher education institution (n=350). Topics included are the types of mobile technology devices and how their uses have been rejected and accepted as a socially-situated construct for learning in schools. Issues for new teachers range from the dollar cost of using the devices to the cost of time in learning about these devices. The paper concludes with a central issue of why some devices do not remain in the social construct but are adopted for short periods of time and do not last because barriers prevent their sustainability. The research for this paper was supported in part by a grant from the Imperial Oil Academy for the Learning of Mathematics, Science and Technology.
Von Karen E. Smith, Orest Cap in der Zeitschrift International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM) (2008) im Text Impact on Social Change

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
William Bobrowsky, Michael Curtis, Thomas Friedman, Kathleen Luchini, Chris Quintana, Elliot Soloway

Begriffe
KB IB clear
informal learninginformal learning, Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2005     The World Is Flat (Thomas Friedman) 6, 5, 7, 6, 6, 9, 7, 5, 6, 8, 7, 14707014949
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2002    Handheld Use in K-12 (Michael Curtis, Kathleen Luchini, William Bobrowsky, Chris Quintana, Elliot Soloway) 3, 2, 2, 2, 3, 2, 1, 1, 2, 3, 2, 6586877

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
formal learning

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Impact on Social Change: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 69 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem Zeitschriftenartikel 92
Webzugriffe auf diesen Zeitschriftenartikel 
2008200920102011201220132014201520162017