/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project

G. Trentin
Erstpublikation in: Journal of Computer Assisted Learning
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

One critical issue arising in the educational use of collaborative learning concerns the teacher’s difficulty in evaluating the contribution and participation of each student in group-work. This article aims to illustrate and discuss a methodology that enables evaluation of the collaborative learning process based on co-writing in a wiki environment. After considering the effectiveness of co-writing as a strategy of collaborative learning, the article will highlight issues regarding methods for evaluating each student’s contribution to the collaborative process and to the group’s overall action.Asolution will be proposed to address the problem. It is based upon the elaboration of information traced automatically by wiki, employing survey grids and formulae developed ad hoc to calculate participation and contribution indexes. These tools will be illustrated together with their application in two university courses. Results demonstrate the added value given by the proposed approach to the evaluation process of co-writing. However, these findings also highlight critical issues and some possible remedies for the lack of specific wiki functions to automatically extract information required for quantitative analysis of the actions taken by members of the learning group.
Von G. Trentin im Text Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (2008)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Bryan Alexander, Axel Bruns, Joseph T. Chao, Sal Humphreys, Michele Notari, Kevin R. Parker, L. B. Resnick, Gerry Stahl

Begriffe
KB IB clear
Evaluationevaluation, Gruppenarbeitgroup work, Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Lernenlearning, peer reviewpeer review, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 5, 1, 3, 5, 2, 2, 3, 1, 5, 2, 4, 1411812141602
2005  WikiSym 20056, 10, 5, 11, 17, 11, 8, 9, 9, 9, 11, 307861301419
2006Digital Game-Based Learning4, 4, 1, 1, 2, 3, 4, 2, 2, 4, 2, 819158553
2006   Group Cognition (Gerry Stahl) 1, 3, 2, 1, 1, 4, 1, 2, 4, 2, 3, 816268551
2006WikiSym 20066, 8, 6, 9, 8, 14, 12, 5, 11, 10, 7, 1665121161440
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2005    Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 5, 4, 3, 3, 5, 5, 4, 2, 6, 4, 6, 83298718
2006    Web 2.0: A New Wave of Innovation for Teaching and Learning? (Bryan Alexander) 1, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 4814224
2006How to use a wiki in education (Michele Notari) 11200
2007    Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 1, 5, 4, 1, 10, 4, 3, 4, 4, 4, 7, 16192616534

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalUsing a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 285 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1344533
Verweise von diesem Text 25
Webzugriffe auf diesen Text 
2008200920102011201220132014201520162017