/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Microlearning Agenda in the Age of Educational Media

Norm Friesen
Zu finden in: Micromedia and Corporate Learning (Seite 72), 2007 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Micromedia and Corporate LearningNearly half a decade after its inception, microlearning –teaching and learning on the scale of the "teachable moment" or the space of a cellphone screen-- has been conceptualized and explored using a wide variety of frameworks and technologies.
These range from constructivist and Montessori methodologies (Mosel, 2006; Tscherteu, 2006), through mobile and situated applications (Gugerbauer, 2007; Frankl, 2007), to calls for new pedagogical and research agendas (Hug, 2006; Gabrielli, Kimani, Catarci, 2006) to cite just a few examples. This paper begins with a brief review of the research and informal literatures that have been quickly amassed in this new field. From this overview, it develops the thesis that the "microlearning agenda" –as an explicit emphasis on the minute and particular in teaching and technology - presents valuable lessons for research into technology and media in education generally. Microlearning is revealed in these contexts not simply as one approach among many, but as something that goes on continuously, whether it is an explicit focus for research and technology development or not. As such, the lessons gained through microlearning are shown to have a generalized applicability to the studies of media and technology in education in the broadest possible sense.
Von Norm Friesen im Konferenz-Band Micromedia and Corporate Learning (2007) im Text The Microlearning Agenda in the Age of Educational Media

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Siân Bayne, Sebastian Fiedler, Norm Friesen, Theo Hug, Barbara Kieslinger, Ray Land, Arnaud Leene, Martin Lindner, Stephan Mosel, Seymour Papert, Christina Schachtner, Bob Seidensticker, Christian Swertz, Gernot Tscherteu

Aussagen
KB IB clear
Learning Management System = Panopticum

Begriffe
KB IB clear
Blackboard, Internetinternet, Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System, Moodle, Panoptikum, RSSReally Simple Syndication, WebCT, Weblogsblogging, Wikiwiki, WWW (World Wide Web)World Wide Web
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local  Education in Cyberspace (Siân Bayne, Ray Land) 4, 11, 1, 8, 17, 1, 4, 1, 9, 5, 5, 74317780
2006 local  Microlearning: Emerging Concepts, Practices and Technologies after e-Learning (Theo Hug, Martin Lindner, Peter A. Bruck) 4, 8, 25, 3, 6, 2, 2, 3, 8, 2, 4, 4195741721
2006  local  FutureHype (Bob Seidensticker) 10, 1, 28, 7, 4, 9, 2, 2, 9, 5, 2, 10453101027
2006 local web  Micromedia & e-Learning 2.0: Gaining the Big Picture (Theo Hug, Martin Lindner, Peter A. Bruck) 4, 28, 4, 4, 7, 1, 4, 4, 8, 7, 3, 11951111237
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web  Does Easy Do It? (Seymour Papert) 9100
2002 local web  Screen or Monitor? (Ray Land, Siân Bayne) 1, 8, 1, 10, 3, 4, 1, 5, 9, 4, 3, 83198782
2006 local  Self Directed Learning With Personal Publishing And Microcontent (Stephan Mosel) 6, 5, 1, 4, 7, 2, 4, 2, 6, 4, 5, 751471092
2006 Customized Learning Sequences (CLS) by Metadata (Christian Swertz) 1100
2006 Precise and Succinct Yet Interlinked (Christina Schachtner) 1000
2006 Microlearning: A New Pedagogical Challenge (Theo Hug) 4000
2006 The Blogosphere Map Visualising Microcontent Dissemination (Gernot Tscherteu) 1000
2006 local web  Learning in Micromedia Environments? (Martin Lindner) 1100
2006 local  MicroContent is Everywhere (Arnaud Leene) 6, 4, 11, 1, 2, 7, 3, 2, 1, 3, 3, 6226406
2006 local  Microlearning and (Micro)Didaktik (Norm Friesen) 1, 2, 5, 4, 2, 3, 5, 1, 4, 4, 1, 7187535
2006 local  Adapting to Changing Landscapes in Education (Sebastian Fiedler, Barbara Kieslinger) 7, 6, 12, 2, 5, 11, 1, 5, 7, 7, 4, 82158950

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Ilias, Weblogs in education, Wiki in education

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

The Microlearning Agenda in the Age of Educational Media: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 147 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.