/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Gender, Perceptions, and Reality

Technological Literacy Among First-Year Students
Elinor M. Madigan, Marianne Goodfellow, Jeffrey A. Stone
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Investigation of first-year student’s actual ICT skills indicates that both male and female students have greater confidence than actual skill and that both male and female students have approximately the same level of actual ICT skills.
Von Elinor M. Madigan, Marianne Goodfellow, Jeffrey A. Stone im Text Gender, Perceptions, and Reality
Recent studies have found that gender gaps in information and communication technology (ICT) skills exist, despite changing gender role expectations for men and women. In this paper we report on survey results from an ongoing longitudinal study of ICT skills which found that—in general— first-year students were confident in their ICT skills. However, comparison of student skills in four major technology domain areas indicates that there are differences between the male and female first-year students in levels of confidence. We also report on a second, follow-up study designed to examine the actual ICT skills of the first-year students. This investigation indicates that both male and female students have greater confidence than actual skill. The study also found that both male and female students have approximately the same level of actual ICT skills. These findings suggest that female students, although possessing ICT skills similar to their male counterparts, do not perceive themselves as competent users of technology. These differences in ICT skill confidence have implications for fluency with technology in academia as well as the recruitment and retention of women in the Computer and Information Sciences.
Von Elinor M. Madigan, Marianne Goodfellow, Jeffrey A. Stone im Text Gender, Perceptions, and Reality

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Mark E. Hoffman, Elinor M. Madigan, Jeffrey A. Stone, David R. Vance

Begriffe
KB IB clear
GenderGender, ICTICT, ICT literacyICT literacy
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2005    Computer literacy (Mark E. Hoffman, David R. Vance) 1, 5, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 2, 2, 1, 4544190
2006    Technology Skills Of Incoming Freshman (Jeffrey A. Stone, Mark E. Hoffman, Elinor M. Madigan, David R. Vance) 3, 3, 1, 1, 2, 3, 3, 1, 2, 1, 3, 42114256

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Gender, Perceptions, and Reality: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 88 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2013-07-13)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 2
Verweise von diesem Text 12
Webzugriffe auf diesen Text 
20072008200920102011201220132014201520162017