/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

New Method Using Wikis and Forums to Evaluate Individual Contributions in Cooperative Work while Promoting Experiential Learning

Xavier de Pedro Puente
Zu finden in: WikiSym 2007 (Seite 87 bis 92), 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper shows a new method for using Wikis, forums, and other web-based productivity tools in blended learning strategies to promote the acquisition of competences in Higher education while enhancing experiential learning of students in social collaborative knowledge building scenarios. This methodology also facilitated the grading of student individual contributions in cooperative work, helping to detect any shortcomings that may prevent student active involvement in their learning process, allowing to conduct not only product evaluation but also process evaluation. Based upon previous successful experiences, the free, on-line software platform, TikiWiki CMS/Groupware, was selected to achieve this methodology. Students had to think about “What's the 'type of contribution' that I'm going to make right now?” before submitting new contributions in forums, comments, or document editions (either text or spreadsheet based). Each student's contribution type and size (in bytes) was stored in a log on the website, and could be queried, filtered, and exported for further analyses. The method was tested on an Environmental Sciences course, and its strengths and weaknesses are discussed in the paper. The method description includes a suggested process to convert student contributions (type and size) into numerical grades. However, the main potential of this method is not just final assessment for student accreditation, but serving data for tutorships with students along the process of the learning activities, in order to detect and revert whatever handicaps that prevented some students improving their contributions to the group work or cooperative learning “in time” (much prior to assignment submission to teacher). This preliminary study resulted in a three-times greater time investment by teachers. Further data needs to be collected to better estimate the true costs of this new method.
im Konferenz-Band WikiSym 2007 (2007) im Text New Method Using Wikis and Forums to Evaluate Individual Contributions in Cooperative Work while Promoting Experiential Learning

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Miquel Llobera, Pilar López, Michele Notari, Lluïsa Núñez, Xavier de Pedro Puente, Josep Piñol, J. Reyes, Maria Rieradevall, Dolors Sant

Begriffe
KB IB clear
action researchaction research, CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Evaluationevaluation, GroupwareGroupware, TikiWiki, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006WikiSym 20066, 8, 6, 9, 8, 14, 12, 5, 11, 10, 7, 1665121161440
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004Dedicación temporal del alumnado a trabajos en grupo usando Wikis en entornos libres de aprendizaje colaborativo u Ofimática Web (Xavier de Pedro Puente) 2200
2006    Writing documents collaboratively in Higher education using Traditional vs. Wiki methodology (Xavier de Pedro Puente, Maria Rieradevall, Pilar López, Dolors Sant, Josep Piñol, Lluïsa Núñez, Miquel Llobera) 2, 4, 1, 5, 1, 1, 3, 3, 1, 3, 3, 83168812
2006    Writing documents collaboratively in Higher education (II) (Xavier de Pedro Puente, Maria Rieradevall, Pilar López, Dolors Sant, Josep Piñol, Lluïsa Núñez, Miquel Llobera) 1, 2, 2, 1, 2, 1, 2, 2, 1, 3, 2, 4344277
2006    TikiWiki en contextos educativos (Xavier de Pedro Puente, J. Reyes) 1, 6, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 4264470
2006How to use a wiki in education (Michele Notari) 11200

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalNew Method Using Wikis and Forums to Evaluate Individual Contributions in Cooperative Work while Promoting Experiential Learning: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 10 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1144
Verweise von diesem Konferenz-Paper 32
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 
20072008200920102011201220132014201520162017