/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The Isle is Full of Noises

Using Wiki Software to Establish a Discourse Community in a Shakespeare Classroom
Robin Farabaugh
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

For the last four semesters my courses in Shakespeare have used QwikiWiki andMediaWiki, two versions of the wiki software, for writing exercises and directed reflection on language – including both by the students about Shakespeare’s language, and by the teacher/researcher regarding the students’ performance in ‘Writing to Learn’. In experimenting with this technology I have learned that wiki software presents an ideal platform for generating reading and writing assignments that encourage language awareness in the literary domain. It provides an easy way to complete short (rather than long) writing assignments, extending group work outside the class by continuing it asynchronously on the wiki, and enabling students to structure their discussions on their own. In this last instance the wiki is unique: it provides a minimally structured platform so that the students may determine howwhat they read and talk about relates to itself.
Von Robin Farabaugh im Text The Isle is Full of Noises (2007)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Mary Bold, Jerome S. Bruner, Sharon Clark, Mary Cossarin, Ward Cunningham, Alain Désilets, Anja Ebersbach, Lucia Fraboni, Markus Glaser, Richard Heigl, Tommaso Leo, Bo Leuf, Elizabeth Da Lio, Sébastien Paquet, J. Preece, Jim Rudolph, Linda Schwartz, Norman G. Vinson, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Begriffe
KB IB clear
CommunityCommunity, MediaWiki, Wikiwiki
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1962Thought and Language (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 39200
1971The Relevance of Education (Jerome S. Bruner) 2000
2000Online Communities (J. Preece) 4000
2001    The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 20, 19, 16, 9, 10, 10, 7, 14, 16, 11, 13, 81085483805
2005    WikiTools (Anja Ebersbach, Markus Glaser, Richard Heigl) 11, 4, 7, 3, 5, 5, 10, 14, 9, 4, 7, 64812263871
2005  WikiSym 200513, 7, 7, 9, 9, 9, 9, 16, 13, 8, 6, 127862121597
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004    Educational Wikis (Linda Schwartz, Sharon Clark, Mary Cossarin, Jim Rudolph) 15, 7, 3, 8, 5, 5, 5, 10, 20, 3, 5, 218132910
2005   Are Wikis Usable? (Alain Désilets, Sébastien Paquet, Norman G. Vinson) 3, 3, 1, 3, 1, 1, 3, 8, 5, 3, 1, 112181602
2005    TWiki-based facilitation in a newly formed academic community of practice Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Lucia Fraboni, Tommaso Leo, Elizabeth Da Lio) 4, 1, 1, 4, 3, 3, 2, 4, 2, 3, 1, 1471482
2005Use of Wikis in Graduate Course Work (Mary Bold) 3, 2, 1, 2, 5, 3, 3, 2, 4, 1, 1, 1724347

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wiki in education

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon1 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • Web 2.0-Based E-Learning - Applying Social Informatics for Tertiary Teaching (Mark J.W. Lee, Catherine McLoughlin) (2010)   
    • 11. Meeting at the Wiki - The New Arena for Collaborative Writing in Foreign Language Courses (Ana Oskoz, Idoia Elola)   

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalThe Isle is Full of Noises: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 139 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.